Ga naar inhoud

backup methode en bijbehorende backup software


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi, Voor een kennis ga ik een PC klaarmaken met XP. Is zakelijk systeem dus wil gegevens zoals email en documenten b.v. 1 x in de week veiligstellen en na aflevering direct een image maken van de C-schijf en bewaren op de externe harddisk (bij defect aan HDD/virus etc.etc.) Nou dacht ik er eerst aan om elke week een full backup van C-schijf te draaien maar bedacht me dat ik dit ook eenmalig kan doen en daarna b.v. een differentiele backup zodat ik de image kan terugzetten en daarna de differentiele backup en klaar is Kees (moet dan weer volledig up-to-date zijn). Maar moet ik dan een aparte taak runnen voor backup documents and settings en emaildata, denk het wel, moet ik ze dan elke keer laten renamen en sorteren op datum of elke keer laten overschrijven? True Image 11 Home kan veel van deze zaken maar elke keer een mapje aanmaken (van die dag) met daarin het backupbestand dat lukt me niet. Heeft iemand advies hoe ik e.e.a. het beste kan doen, de backupsoftware moet ik nog aanschaffen.
Link naar reactie
Nee, eigenlijk niet. Ben heel erg bekend met Acronis True Image en dat vind ik eigenlijk een fantastisch pakket qua gebruikersvriendelijkheid, restore via CD etc.etc. Wil gewoon een full-proof data-recovery PC met XP afleveren waarbij het er echt om gaat wat iemand vanuit de praktijk kan adviseren. Kan natuurlijk een begin image maken (als ik net alle documenten, mail etc. heb overgezet van oude PC) en daarna alleen van documents and settings en email maar is dat slim want voor hetzelfde geld slaat iemand op de c:\ dat ene belangrijke document op. Het gaat dus om 1) het pakket 2)welke instellingen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...