Ga naar inhoud

Meer office 2003 problemen

anoniem

Aanbevolen berichten

Bij het gebruik van opsommingstekens heeft Office 2003 altijd een eigen wil, trouwens dit was al zo bij versie 95, 97, 2000 en ook 2007. dan denk je toch dat dit verandert is. Als je hiermee begint en je gebruikt ineens een ander opsommingsteken verplaatst dit teken zich een tab of zo, hoe voorkom ik dit. Ik blijf schuiven met de liniaal. Ook bij het plaatsen van een afbeelding op een nieuwe pagina schiet de afbeelding steeds naar de bovenrand van de "pagina", hoe voorkom ik dat. Want krijg de afbeelding dan maar eens op de plek waar jij het wil!!
Link naar reactie
Wat zou er veranderd moeten zijn? Er is een bepaalde instelling voor lijsten met opsommingstekens, net als voor alle alinea's. Als de standaardinstelling voor jou niet voldoet moet je hem veranderen. De instellingen zijn vastgelegd in de "Style" (Opmaakprofiel of iets dergelijks? Ik heb een Engelse versie, dus je moet hier en daar wat vertalen) voor de betreffende alinea. Als je de cursor in een alinea (bv. in je lijst) zet en klikt op de knop met AA (helemaal links in de werkbalk Formatting) kun je in eeen "Styles en Formatting" window de styles zien staan. Klik rechts op een style en kies "Modify Style". Verander wat je wilt veranderen. Als je vervolgens een vinkje zet bij "Add to Template" en afsluit is dat voortaan de nieuwe opmaak. (Wordt opgeslagen in Normal.dot) Afbeeldingen worden standaard ingevoegd tussen de tekst. Ze worden dus links uitgelijnd als de alinea dat ook wordt en sluiten aan op de tekst erboven als die er is. Op een lege pagina komen ze daarom direct onder de kopmarge te staan. Je kunt een afbeelding dus lager op een lege pagina krijgen door er een aantal harde returns boven te zetten. Wil je de afbeelding meer naar rechts hebben of zo kan dat ook. Klik rechts op de afbeelding en kies "Format Picture". Op het tabblad "Layout" kies je het tweede of derde vakje ("Square" of "Tight") en onder de knop "Advanced", tabblad "Picture Position" kun je precies aangeven waar je de afbeelding wilt hebben staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...