anoniem Geplaatst: 15 april 2008 Delen Geplaatst: 15 april 2008 Ik wil een tekst in een cel in Excel zo uitlijnen dat een gedeelte van de tekst links is uitgelijnd en een door mij te selecteren gedeelte in dezelfde cel rechts wordt uitgelijnd. Dus in plaats van een cel met deze waarde: [color=blue:abfd24191d]Dit is een tekst om een voorbeeld te laten zien[/color:abfd24191d] ...wil ik het zo uitlijnen... [color=blue:abfd24191d]Dit is een tekst om een voorbeeld[/color:abfd24191d] ............................... [color=blue:abfd24191d]te laten zien[/color:abfd24191d] (maar dan zonder de puntjes of spaties te hoeven typen) Iemand een suggestie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2008 Volgens mij werkt dit wel...: 1. centreer alle tekst in de cel, en klik op CENTREREN 2. zet tussen de twee gedeeltes die je wilt uitlijnen een paar spaties, zodat beide delen naar de zijkant schuiven. Easy as Dell... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2008 Ja klopt, dat werkt inderdaad. Echter moet je dan in elke cel zelf spaties tikken en zijn de cellen onder elkaar niet mooi links en rechts uitgelijnd. Dus dit is niet wat ik bedoel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2008 volgens mij kan het gewoon niet anders... srry Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2008 Excel is geen text verwerker, dit soort dingen willen gewoon niet, enige oplossing is om de twee stukken tekst in verschillende cellen te plaatsen en die dan rechts en links uit te lijnen, en als de tekst een kolom hoofd is oid dan kan je de cellen onder die kolom gewoon fuseren... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2008 wat dacht je van gebruik ^, ", ', een is voor centreren de anderen voor links en rechts uitlijnen weet alleen neit uit het hoofd welke voor welke is Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2008 Lees goed... Binnen EEN cel diverse uitlijn mogelijkheden... Dat kan alleen horizontaal en vertikaal, maar niet 2x van het zelfde met verschillende opties. Ik vrees dat de genoemde 2 cellen de enige is. Waarom zou je het zo moeilijk willen doen terwijl de 2 cel optie ook kan.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2008 Ja, en als je dan het raster tussen die cellen verwijderd, ziet het als één cel uit. Wat is de bedoeling, wil je er later een waarde tussen plaatsen ? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen