anoniem Geplaatst: 14 april 2008 Delen Geplaatst: 14 april 2008 Ik wil mijn werkdocumenten (zeg maar Office Word, Excel, PP spul) op een (beveiligde) USB stick meenemen om ze op andere computers, waar ik mogelijk geen admin rechten heb, te kunnen gebruiken. TrueImage (net als Windows Backup) maakt backups maar dat moet op de gast PC staan om er wat aan te hebben. Ik zoek dus een programma dat eenvoudig kijkt welke bestanden sinds de laatste "backup" gewijzigd of toegevoegd (of zelfs verwijderd?) zijn en die gewoon naar die stick kopieert. Zonder compressie, zonder poespas. Iemand een suggestie? Dank alvast. grtz Cumulonimbus Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2008 zoek op de bekende downsloadsites bij file utilities naar synchronization programs. Ik heb er ook een gehad, naam even kwijt, kon je profielen mee instellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2008 [url=http://www.freedownloads.nl/syncback.htm]Synckback[/url] : handig, freeware, Nederlandse versie. Je kan een snelkoppeling op je bureaublad maken zodat je er gewoon moet op klikken en de door jou ingestelde synchronisatie gebeurt verder automatisch. Handig progje Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2008 De standaard werkmap van Windows, die is juist hiervoor bedoeld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2008 oja die map..... C:\Documents and Settings\naam\Mijn documenten\Mijn Map ... met die overzichtelijke naam... :evil: Mocht je dat nog niet gedaan hebben: Maak svp een werkmap aan op een aparte partitie (bijv D) en laat alle programmas daar heen verwijzen. Dan is er met syncback (dat was hem volgens mij) prima alles te backuppen naar stick. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2008 [quote:72b87c0863="andre@home"]oja die map..... C:\Documents and Settings\naam\Mijn documenten\Mijn Map ... met die overzichtelijke naam... :evil: [/quote:72b87c0863] Nee, de werkmap (briefcase) is een map die je aan kan maken en de inhoud van die map synchroon kan houden tussen bijv. USB stick en laptop. [quote:72b87c0863="microsoft"] Met het hulpprogramma Werkmap in Windows XP blijven uw bestanden altijd actueel, doordat verschillende exemplaren van bestanden automatisch worden gesynchroniseerd. Met andere woorden, Werkmap houdt de relatie tussen bestanden op twee of meer computers bij. Als u bijvoorbeeld op kantoor een desktopcomputer gebruikt en onderweg een draagbare computer, worden de bestanden op de desktopcomputer door Werkmap naar de aangepaste versies bijgewerkt wanneer u de draagbare computer weer op de desktopcomputer aansluit. [/quote:72b87c0863] http://support.microsoft.com/kb/307885/nl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2008 SyncBack is precies wat ik bedoelde. Is inmiddels al geinstalleerd en lijkt te doen wat ik wil. Het magische googlewoord was "synchroniseren"!! Dank Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2008 Graag gedaan, is en blijft een handig en makkelijk progje. Succes ermee ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2008 [quote:e3cdac03f1="Venzent"][quote:e3cdac03f1="andre@home"]oja die map..... C:\Documents and Settings\naam\Mijn documenten\Mijn Map ... met die overzichtelijke naam... :evil: [/quote:e3cdac03f1] Nee, de werkmap (briefcase) is een map die je aan kan maken en de inhoud van die map synchroon kan houden tussen bijv. USB stick en laptop. [quote:e3cdac03f1="microsoft"] Met het hulpprogramma Werkmap in Windows XP blijven uw bestanden altijd actueel, doordat verschillende exemplaren van bestanden automatisch worden gesynchroniseerd. Met andere woorden, Werkmap houdt de relatie tussen bestanden op twee of meer computers bij. Als u bijvoorbeeld op kantoor een desktopcomputer gebruikt en onderweg een draagbare computer, worden de bestanden op de desktopcomputer door Werkmap naar de aangepaste versies bijgewerkt wanneer u de draagbare computer weer op de desktopcomputer aansluit. [/quote:e3cdac03f1] http://support.microsoft.com/kb/307885/nl[/quote:e3cdac03f1]dank voor de toelichting. Maar dat betekent toch dat voor de "leek" excusez moi le mot.... dat het bijna altijd die map met de lange naam is, want bijna alle programma's kiezen dat als defautl.... Aangezien veel mensen niet weten hoe je zoiets van C naar bijv D verplaatst blijft het een rampmap, weg bij een format..... Backuppen.... wat is dat? Cumulonimbus is mi en uitzondering..... en is blij met die tool..... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen