Ga naar inhoud

Hoe muziek van Ipod naar PC kopiëren?

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik geloof dat ik gek aan het worden ben. Sinds kort heb ik dus een Ipod Video 80 GB. Nu heb ik van de week mijn externe harddisk op de grond laten vallen, waar al mijn muziek op stond. Geen probleem dacht ik, dat staat toch op mijn Ipod. Gisteren heb ik een nieuwe externe hardddisk gehaald (een mooie 320 GB Lacie) en vanmiddag zou ik wel even de muziek van mijn Ipod afhalen m.b.v. drag 'nd drop, nou dacht niet! Blijkt dat beveiligd te zijn :roll: Toen ben ik opzoek gegaan naar een progje om de muziek van de Ipod af te kopieren. Ik weet dat de muziek in de map iPod_Control staat (hidden folder op je iPod), maar deze heeft allemaal vage namen, wat dus niet handig is. Eventueel kan ik ook uit de voeten met een batch rename progje die IDv3 tags kan lezen, en de bestanden kan renamen. Maar dat lijkt me niet de handigste manier. Nu probeerde ik de muziek te recoveren met wat freeware, maar dit lukt niet. [b:825f745231]CopyToy iPod To Computer Transfer[/b:825f745231] Werkt pas als je €13,46 betaalt of anders 1 nummer. [b:825f745231]EphPod[/b:825f745231] Werkt redelijk, maar kopieert van de 6721 nummers op mijn Ipod er 131, en dan stopt ie. Organiseert e.e.a. wel netjes in mappen met de artiestnaam. [b:825f745231]Yamipod[/b:825f745231] Leek mijn reddende engel te zijn, maar kopieert maar 2 nummers (560 en 55xx, schiet flink door steeds). Ik wordt er even helemaal niet goed meer van, ik heb uren tijd zitten in het rippen van al mijn cd's, en er staat ook een hoop muziek van de iTunes store op, waar ik buiten mijn iPod geen backup (nu niet meer) van heb. :( Wie weet raad? Alvast bedankt voor de gouden tip!
Link naar reactie
http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=copy+from+ipod+to+pc&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8 http://www.google.com/search?hl=en&safe=off&client=opera&rls=en&hs=8xr&q=backup+ipod+&btnG=Search Best een handige site misschien kende je die nog niet!! Het heet GOOGLE (ja dit is sarcastisch bedoeld)
Link naar reactie
Help dan gewoon niet als je zo 'grappig' gaat doen met google :? Daarmee is waarschijnlijk elk probleem wel op te heffen, dus kan dit forum meteen opgedoekt worden... Ik laat toch zien dat ik zelf al moeite heb gedaan en heb gezocht, alleen lukt het mij niet met de gevonden software. Ik baal al hard genoeg van die kapotte harddisk ook al was het mijn eigen fout, ik heb niet nog eens dit soort reacties nodig van mensen die de leukste thuis zijn :roll:
Link naar reactie
Dank voor de tip, even downloaden voor het archief. Ik heb het gelukkig al voor elkaar, ik heb EphPod nog een keer opnieuw geïnstalleerd, en nu is het kopiëren goed gegaan. Duurde wel 1,5 uurtje ofzo, maar alle 38 GB aan muziek die ik er tot nu toe op had staan weer veilig op m'n PC :D Ideaal progje, heeft alles netjes gesorteerd in mapjes per artiest.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...