anoniem Geplaatst: 4 april 2008 Delen Geplaatst: 4 april 2008 Beste mensen, Ik heb een Microfoon van E-Tech (HSBC-01) werkt perfect maar ik heb heel veel ruis! Wat moet ik nu doen, ik heb microfoonversteking uit gezet en microfoon volume laag. Kan iemand mij helpen want ik maak zelf liedjes en andere dingen maar dan zit er een ongeloofelijke ruis op... Alvast bedankt, Papzak Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2008 Ruis ontstaat in de/een voorverstelker, kan overigens die mike niet vinden, welk principe wordt er gebruikt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2008 In de hoofdvolume, eigenschappen en dan microfoon aanklikken, geavanceert microfoon versterking uit (anders is de ruis nog harder) dan microfoon volume laag. ik werk met een headset. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2008 oja met windows xp Home edition sp2 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2008 Heeft toch met de kwaliteit van de geluidskaart, al dan niet onboard, te maken. Maar wat is nu het principe van die mike? dynamisch b.v, moet er een batterij in die headset? lijkt mij sterk, maar toch, dan kan het nog een condensatormicrofoon of elektreet zijn. Overigens is de kwaliteit van zo'n microfoon in een headset natuurlijk bedroevend t.o.v. een "echte". Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2008 het loopt gewoon met een kabel in de laptop waarvan hij stroom krijgt, en het is een pc van meer dan 2000 euro dan verwacht ik wel dat er een goede geluidskaart in... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2008 Alle laptops die ik ken zijn waardeloos om professioneel muziek mee op te nemen, de behuizing is van plastic en alles is daardoor slecht afgeschermd. Wat soms de ruis en brom tegengaat is opnemen zonder de voeding aangesloten. Het allerbeste is een externe geluidskaart op USB of firewire. Ik heb een paar van die dingen en dat werkt geweldig. Beetje boven je budget misschien maar ik heb o.a. een podx3 en die heeft ook een xlr microfoon ingang en 54 effecten aan boord (galm chorus pitch enzovoort). Taskam, m-audio zijn goede merken voor een externe geluidskaart. De beste muziekwinkel voor dit soort spul is www.feedback.nl in Rotterdam. Reken 100 euro voor een stille geluidskaart qua ruis en met uitstekende AD convertors. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2008 Bedankt voor je reactie en ik zal kijken naar zo'n ding Hartstikke bedankt! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen