anoniem Geplaatst: 28 maart 2008 Delen Geplaatst: 28 maart 2008 Ik ben opzoek naar een manier om E-mail te filteren op Call ID's die in het bericht zelf staan vermeld. We gebruiken Supportdesk als helpdesk tool en maken via dit systeem tickets aan naar een derde partij, deze partij kan helaas onze ticket ID's niet vermelden in het onderwerp als zij reageren, maar het alleen vermelden in het bericht. Hoe kan ik de E-mail filteren op dat Call ID en dit dan automatisch doorsturen naar onze helpdesk tool met het ID in het onderwerp... Kort: - Call ID staat in mail bericht - Een filter moet dit Call ID opzoeken - Call ID in het onderwerp erbij vermelden - Bericht doorsturen met het Call ID in het onderwerp naar Helpdesk tool... Weet iemand een mogelijkheid? Thanks... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2008 De meeste e-mailprogramma's hebben daarvoor berichtregels. In een berichtregel kun je verschillende eigenschappen vastleggen, zoals trefwoorden in de titel of in de inhoud, afzenderadressen en medegeadresseerden. In een volgend venster kun je kiezen wat er moet gebeuren als een bericht deze eigenschappen heeft. Zoals verwijderen, verplaatsen naar een bepaalde map, merkeren of doorsturen. Dus als die Call ID gepaard gaat met een steeds terugkerend tekstgedeelte, dan is het heel simpel. Edit: Op de beschreven manier wordt uiteraard bij dat doorsturen die Call ID niet automatisch in de onderwerpregel gekopiëerd. Maar het lijkt me voor die helpdesk niet zo moeilijk om daar die berichtenselectie te realiseren. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen