Ga naar inhoud

Boekje afdrukken

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, Ik heb een vraag over het afdrukken van een boekje. Aangezien ik daar niet echt een goede categorie voor kon vinden, hebben ik de vraag maar hier gesplaatst, want ik vermoed dat mijn vraagje met software op te lossen valt. Ik heb voor een gelegenheid een boekje gemaakt. Nu wil ik dit boekje adrukken. Elke pagina moet dan de grote van een half A4-tje krijgen en het boekje moet dubbelzijdig. Het moet dus zo zijn dat pagina 1 en 32 dan op een A4-tje aan een kant staan. Dat zelfde geld voor pagina 2 en pagina 31, die op de achterkant van het eerste velletje moeten worden gedrukt. En zo voorts. Nu kan ik dat wel allemaal handmatig doen, maar bestaat er niet een functie of een programma waarmee dat vanzelf gedaan word? Mijn boekje bestaat uit 32 pagina's (komt dus precies uit om 32:4=8 A4-tjes) en ik heb het gemaakt met MS Word 2007. Weet iemand hier iets voor? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Hallo Joost, Ik heb dit probleem regelmatig opgelost als volgt: Druk eerst alleen de EVEN pagina's af in de AFLOPENDE volgorde 32, 30, 28 enz. Daarna: Neem de geprinte pagina's, keer het hele pak om zodat blad 2 bovenop ligt (met de geprinte zijde aan de andere kant). Druk vervolgens de ONEVEN pagina's af in OPLOPENDE volgorde. Neem eerst een proef met een blad of 6. Succes, Nico
Link naar reactie
Als je het in Word 2007 hebt gemaakt kun je het in Word regelen. Word 2003 waarvan ik hier een Engelse versie heb, kan dat al. Menu File (Bestand?) - Page Setup (Paginaindeling?) Bij Pages multiple Pages in het dropdownmenu kiezen voor Book Fold (Boekje?) De paginagrootte word aangepast en je voert al je pagina's gewoon in, met eventuele bladzijnummers. Bij het afdrukken zet Word (in jouw geval) pagina 1 keurig naast 31 etc. Kijk maar even in de helpfiles van Word....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...