anoniem Geplaatst: 25 maart 2008 Delen Geplaatst: 25 maart 2008 Ik ben op zoek naar een programmaatje om een map of een bestand op mijn pc met windows xp home edition te beveiligen met bijvoorbeeld een wachtwoord... Ik heb et al geprobeerd door bij de map op eigenschappen te klikken en dangeavanceerd, dan is er wel een functie "inhoud coderen om gegevens te beveiligen" maar die kan ik niet aanklikken weten jullie een (niet al te moeilijke) manier hoe dat wel kan?? :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2008 Elke windows xp beveiliging is natte poep. Ik gebruik TRUECRYPT. Gratis programma die een bestand op je schijf reserveert en daarin versleuteld je data bewaard, zonder wachtwoord kan niemand erbij. Ook de FBI niet. Het truecrypt volume verschijnt als een extra schijfletter. Alles wat je op die schijfletter zet wordt automatisch gecodeerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2008 Ik snap er nu al niks van heeft iemand anders niet een wat simpelere oplossing? Het is alleen maar dat die mapjes of bestandjes met een w8woord ofsow beveiligd zijn... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2008 Truecrypt is wel de aangewezen weg. Het werkt heel makkelijk, en is eigenlijk niet te kraken. Met windows zelf blijft het knutselwerk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2008 Het gaat erom dat ik een w8woord op 1 mapje kan zetten en dan zo makkelijk mogelijk ik snap die truecrypt egt niet ik heb het net gedownload en geprobeerd en ik snap het gewoon echt niet dus weet iemand nog een andere mannier? Het gaat niet om egt zware beveiliging het is gewoon voor eigen gebruik... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2008 De veiligheid in Windows XP heeft geen zin. Dat is net zo iets als midden in een weiland een hekje plaatsen... Iedereen loopt er omheen. Even rustig lezen en je hebt truecrypt zo door. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2008 Een bestand kan je ook heel eenvoudig via Winzip beveiligen. Je moet dan wel kiezen voor 256 Bit AES Encriptie. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen