anoniem Geplaatst: 23 maart 2008 Delen Geplaatst: 23 maart 2008 De pc van mijn vriendin verstuurt sinds een paar dagen automatisch grote hoeveelheden spam via haar gmail-account. Dit is te zien omdat op www.gmail.com elke dag vele duizenden berichten in haar spam-map terecht komen met allemaal als onderwerp Postmaster en als inhoud het bericht dat een e-mailbericht aan een bepaald adres niet kon worden bezorgd. Door dit alles is de pc van mijn vriendin ook heel erg traag geworden, vooral met e-mail en internet. Mijn vraag is: is er een manier om dit versturen van spam te stoppen? Hopelijk weet iemand raad. Bij voorbaat dank Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2008 Dat die berichten bij haar in de spam-map terecht komen, zogenaamd retour omdat het adres waar ze heen zijn gestuurd niet bestaat, hoeft helemaal niet te betekenen dat ze ook van haar PC verstuurd zijn. Veel waarschijnlijker (en ook veel vaker voorkomend) is dat ze helemaal geen virus heeft, maar dat haar adres misbruikt wordt door spammers. Edit: Helaas niets aan te doen, behalve adres opheffen en een niet gemakkelijk nieuw adres nemen. Vervolgens dat adres nergens zichtbaar voor iedereen achterlaten. Mijn vrouw en ik hebben allebei een vrij complex gmail-adres, alleen in kleine kring bekend, en we hebben beide nog nooit spam gehad. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2008 okee, dat kan, maar wordt daarvan ook haar e-mail en internet langzaam? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2008 Ik kan hier nog aan toevoegen dat bij het verzenden en ontvangen van e-mail ook regelmatig (niet elke keer) foutmeldingen komen bij de andere e-mailadressen van mijn vriendin, De inhoud van deze foutmeldingen wisselt. Ook duurt het verzenden en ontvangen heel lang. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2008 van een complex mailadres worden ´email en internet´ niet langzamer. en wat je vraag betreft over foutmeldingen: geef hier eens door wat voor (soort) foutmeldingen het betreft. dat laat zich makkelijker beoordelen dan een wazige indruk door de glazen bol :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2008 Sorry dat ik niet duidelijk kon zijn, want iedere keer als ik bij mijn vriendin wilde kijken wat de foutmelding was kwam er geen foutmelding (zul je net zien). Maar goed, één van de meldingen is: ERR concurrent connection limit in avast exceeded. Deze melding duidt er volgens mij op dat er teveel verbindingen tegelijk open zijn (Avast is trouwens de virusscanner op de pc van mijn vriendin). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2008 ja, dat zien we wel vaker, dat avast eigenzinnigheden uithaalt. als het aan mij ligt: verwijder dat avast en vervang het door ook gratis, maar wel soepel meedraaiend, avg free. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2008 We hebben inmiddels de vaste schijf van de pc geformatteerd en Windows opnieuw geinstalleerd want er gebeurden hele rare dingen. Soms is dat de enige oplossing :( Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen