Ga naar inhoud

Outlook Express verstuurt spam

anoniem

Aanbevolen berichten

De pc van mijn vriendin verstuurt sinds een paar dagen automatisch grote hoeveelheden spam via haar gmail-account. Dit is te zien omdat op www.gmail.com elke dag vele duizenden berichten in haar spam-map terecht komen met allemaal als onderwerp Postmaster en als inhoud het bericht dat een e-mailbericht aan een bepaald adres niet kon worden bezorgd. Door dit alles is de pc van mijn vriendin ook heel erg traag geworden, vooral met e-mail en internet. Mijn vraag is: is er een manier om dit versturen van spam te stoppen? Hopelijk weet iemand raad. Bij voorbaat dank
Link naar reactie
Dat die berichten bij haar in de spam-map terecht komen, zogenaamd retour omdat het adres waar ze heen zijn gestuurd niet bestaat, hoeft helemaal niet te betekenen dat ze ook van haar PC verstuurd zijn. Veel waarschijnlijker (en ook veel vaker voorkomend) is dat ze helemaal geen virus heeft, maar dat haar adres misbruikt wordt door spammers. Edit: Helaas niets aan te doen, behalve adres opheffen en een niet gemakkelijk nieuw adres nemen. Vervolgens dat adres nergens zichtbaar voor iedereen achterlaten. Mijn vrouw en ik hebben allebei een vrij complex gmail-adres, alleen in kleine kring bekend, en we hebben beide nog nooit spam gehad.
Link naar reactie
Sorry dat ik niet duidelijk kon zijn, want iedere keer als ik bij mijn vriendin wilde kijken wat de foutmelding was kwam er geen foutmelding (zul je net zien). Maar goed, één van de meldingen is: ERR concurrent connection limit in avast exceeded. Deze melding duidt er volgens mij op dat er teveel verbindingen tegelijk open zijn (Avast is trouwens de virusscanner op de pc van mijn vriendin).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...