anoniem Geplaatst: 22 maart 2008 Delen Geplaatst: 22 maart 2008 Ik koop straks een nieuwe pc, maar deze wil ik natuurlijk goed beveiligen. Aangezien ik niet wonderbaarlijk veel verstand heb van virusscaners wil ik jullie om advies vragen. Wat zijn ongv de beste virusscanners. spam blokkers enzv groetjes Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2008 De 'beste' bescherming: nooit verbinding maken met internet of mail, gewoon geen kabel inpluggen. :lol: ff serieus: Wat is 'de beste' wagen, vakantie, ... (zie je?) (*) Antivirus: Nod32 is te betalen maar is goed / Avast en AVG (alleen Engels in freewarversie) zijn freeware (al is er ook een betalende versie) en zijn beide ook goed ('k heb zelf AVG free - update zichzelf dagelijks) Firewall: zelf heb ik Kerio van Sunbelt - is goed, freeware en in het Nederlands Wat ik je zéker aanraadt: Spywareblaster: een progje waar je niks van merkt, dat je wel zèlf geregeld moet updaten en dat gewoon op 'de achtergrond werkt': belet het plaatsen van spyware (is dus geen 'remover' of verwijderaar van spyware) Maareuh.. kijk even op http://users.pandora.be/marcvn/spyware/ - daar kan je een boel van leren! * De beste: het een is goed voor deze dingen, een ander weer goed voor andere dingen. Je kan dus eindeloos discussiëren. Wat je wèl kan: uit verschillende goede oplossingen er eentje voor jou kiezen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2008 Er zijn meerdere "All in one"-pakketten te koop. Norton, Antivir, Panda en McAfee om maar een paar voorbeelden te noemen. Prijzen liggen rond de 50 euro. Daarvoor ben je 1 jaar gedekt. Let wel, de meeste pakketten kun je op maximaal 3 PC's installeren. Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij Panda of McAfee. Norton heeft reputatie dat het computers traag maakt. Gratis opties zijn er ook, maar dan werk je wel met verschillende merken. Ik gebruik Avast antivirus, Nederlandstalig, 1 verplichte (gratis) registratie. Firewall kun je Kerio nemen of het engelstalige Zonelarm. Spamtools gebruik ik niet. (Hotmail en @Home filteren goed genoeg voor mij.) Spyware wordt geweerd door Microsoft Defender, gratis te downloaden als je originele Windows besturing gebruikt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2008 ik zou voor eset smart security gaan. is nod 32 met anti spyware,firewall en spam filter. :D zeer weinig cpu en ram gebruik + ze zijn een van de snelste. ik gebruik het zelf ook en merk niet eens dat het er op staat. :) behalve dan door het icoontje en de splash screen bij het opstarten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2008 [quote:43ba935d15="Passer"]Antivirus: Nod32 is te betalen maar is goed [/quote:43ba935d15] De TS zei toch [quote:43ba935d15="benbullo"]Aangezien ik niet wonderbaarlijk veel verstand heb van virusscanners[/quote:43ba935d15] Nod32 is toch meer bedoeld voor de ervaren virusscanners gebruikers. [quote:43ba935d15="Passer"]Avast en AVG (alleen Engels in freewarversie) zijn freeware (al is er ook een betalende versie) en zijn beide ook goed [/quote:43ba935d15] Alleen hebben de betalende versie hogere prioriteiten op de virusdefinities. Een vergelijking daarvan over AVG staat op http://free.grisoft.com/doc/2/us/frt/0#details Op een computer waarop je wilt internetbankieren lijkt me AVG Internet Security 8.0 of Avast 4 Professional Edition wel een goede keus. Verder zou zou internetbankieren onder Vista SP1 veiliger zijn, dan onder Windows SP2. Voor zowel onder Vista SP1 en XP SP2 is het aanmaken en werken onder een account met beperkte rechten sterk aan bevolen. Waarbij zowel de account met de Administrator- en het beperkte rechten account een [url=http://www.microsoft.com/netherlands/thuisgebruikers/beveiliging/privacy/password.mspx]sterk wachtwoord[/url] behoren te hebben. Een ander punt is uitsluitend gebruik te maken van Legitieme software. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2008 [quote:e7bda01a45="jolo"][quote:e7bda01a45="Passer"]Antivirus: Nod32 is te betalen maar is goed [/quote:e7bda01a45] De TS zei toch [quote:e7bda01a45="benbullo"]Aangezien ik niet wonderbaarlijk veel verstand heb van virusscanners[/quote:e7bda01a45] Nod32 is toch meer bedoeld voor de ervaren virusscanners gebruikers. [quote:e7bda01a45="Passer"]Avast en AVG (alleen Engels in freewarversie) zijn freeware (al is er ook een betalende versie) en zijn beide ook goed [/quote:e7bda01a45] Alleen hebben de betalende versie hogere prioriteiten op de virusdefinities. Een vergelijking daarvan over AVG staat op http://free.grisoft.com/doc/2/us/frt/0#details Op een computer waarop je wilt internetbankieren lijkt me AVG Internet Security 8.0 of Avast 4 Professional Edition wel een goede keus. Verder zou zou internetbankieren onder Vista SP1 veiliger zijn, dan onder Windows SP2. Voor zowel onder Vista SP1 en XP SP2 is het aanmaken en werken onder een account met beperkte rechten sterk aan bevolen. Waarbij zowel de account met de Administrator- en het beperkte rechten account een [url=http://www.microsoft.com/netherlands/thuisgebruikers/beveiliging/privacy/password.mspx]sterk wachtwoord[/url] behoren te hebben. Een ander punt is uitsluitend gebruik te maken van Legitieme software.[/quote:e7bda01a45] hmm voor geavanceerde gebruikers? gewoon installeren en niet geavanceerd aan vinken in het configuraties panel en het is makkelijker dan norton en je hoeft er niet eens naar om te kijken. het is meer dat veel mensen denken dat het ingewikkeld is(die man bij de computer winkel zij dat ook...) echter is nod 3.0 nl zeer simpel vind ik zelf. mijn moeder snapt het nog en ze is echt een leek(ze dacht dat Firefox een virus was en zo... :o ) dus wat ik zou doen is in de winkel kopen of via internet en dan de nieuwste versie 3.0 of je 2.7 upgraden naar 3.0 via internet(is volgens mij gratis en niet zo moeilijk) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2008 [quote:cd77b67ac4="Gijs007"]gewoon installeren en niet geavanceerd aan vinken in het configuraties panel (..) echter is nod 3.0 nl zeer simpel vind ik zelf. [/quote:cd77b67ac4] Als dat zo is, valt wellicht ESET Smart Security - Thuis Editie, 1 jaar voor 1 pc te overwegen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2008 of een 30 dagen versie van eset smart security(is er ook 30 dagen NL versie ik vind alleen Engelse versies...). btw op standaard mode ziet her er zo uit(schreenshot is engels) http://blogulate.com/wp-content/uploads/2007/11/imagem_eset_smart_security1_small.jpg Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2008 Oké. Norton doe ik zo ieso niet. Deze heb ik nu. Maar neemt veel te veel space en werkgeheugen in gebruik. Maar bedankt! :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen