Ga naar inhoud

Query in SQL server 2005 ?

anoniem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Hallo, ik heb het volgende probleem: ik heb een tabel met de volgende data (voorbeeld data): Artnr Klasse Subklasse Eigenschap Waarde 100 Autolamp Halogeen Kleur Wit 100 Autolamp Halogeen Watt 20 100 Autolamp Halogeen Afmeting 10 100 Autolamp Halogeen Gewicht 2 101 Autolamp Halogeen Kleur Wit 101 Autolamp Halogeen Watt 23 101 Autolamp Halogeen Afmeting 15 101 Autolamp Halogeen Gewicht 2 102 Autolamp Halogeen Kleur Wit 102 Autolamp Halogeen Watt 20 102 Autolamp Halogeen Lichtsterkte 1000 102 Autolamp Halogeen Aanlsuiting A De eerste selectie die wordt gedaan is Klasse en Subklasse. Dit is simpel; (SELECT * FROM tabel WHERE Klasse = 'Autolamp' AND Subklasse = 'Halogeen'). Nu krijg ik dus 12 regels terug.De volgende selectie die moet gebeuren is dat er een selectie in de waarde moet worden gemaakt. Hier zit het probleem in. Als ik doe: (SELECT * FROM tabel WHERE Klasse = 'Autolamp' AND Subklasse = 'Halogeen' AND Waarde = 'Wit') Dan krijg ik uiteraard 3 regels terug. Ik wil echter hierna ook nog een keuze kunnen laten maken op een andere Waarde. Dus ik wil eigenlijk een selectie maken van alle artikelen waar de waarde 'Wit' in voorkomt, maar waarna de andere waarde's ook nog kunnen worden gekozen (welke bij het 'Witte" artikel horen). Ik wil dit namelijk verwerken in selectie boxen op internet. Dus je selecteert eerst de klasse en subklasse (dit blijft vast staan), dan zou je volgens bovenstaand voorbeeld 6 Eigenschap boxen krijgen; Kleur,Watt,Afmeting,Gewicht,Lichtsterkte,aansluiting. Met de daarbij behorende waarde's. Nu wil ik dus als iemand de selectie doet op bijvoorbeeld Wit en daarna 20 watt, dat alleen artikel 100 en 102 nog maar oproepbaar zijn (dan moet ik dus de gezochte query erin gooien)? Hoop dat jullie me verder kunnen helpen? Ik gebruik SQL server 2005. Gr Martijn
Geplaatst:
Volgens mij krijg je dit alleen GOED voor elkaar wanneer je alle eigenschappen van waarde in een eigen veld zet. Op die manier kan je er ook op selecteren. Schiet me opeens te binnen dat je ook naar het artikelnummer kunt kijken. Kijk of van alle "Witte" resultaten ook een record met hetzelfde artikelnummer en een waarde 20W bestaat.

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...