anoniem Geplaatst: 15 maart 2008 Delen Geplaatst: 15 maart 2008 Ik gebruik nu een maandje avast en het bevalt geloof ik goed. Gebruik ik IE explorer dan meldt zone larm dat avast wordt geblockt op poort 1280. Ik heb de faq van avast gelezen en dit heeft dus te maken met webshield. Maar de antwoorden zijn me niet helemaal duidelijk. In Zone alarm heb ik avast ingesteld in 'trusted' als server. -Moet ik avast ook in de niet trusted zone als server instellen -Of moet ik in IE explorer bij Lan de proxy server settings invullen? WinXP-Avast 4.7 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Omdat ik weet dat hier toch veel mensen zijn die zowel avast free als zonealarm free gebruiken schuif ik deze topic nog even naar boven. Ik kan toch niet de enige zijn die hiermee zit? Ik heb inmiddels het internet afgespeurd naar antwoorden op de vraag waarom ZA aangeeft dat de Avast webscanner geblockt wordt op poort 1280 en overigens ook Oulook Express geblockt wordt op diverse poorten. De proxy instellingen die ik vond op internet werken niet; IE en OE functioneren dan niet meer. Een andere optie zou zijn om Avast in ZA onder "server" (de rechtse vakjes) rechten te geven. Of dat werkt heb ik niet geprobeerd. Het vraagt een rotsvast vertrouwen in Avast en daar heb ik zo mijn ??? bij. Wie kent dit probleem en heeft een antwoord? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2008 Ik had hetzelfde probleem, maar heb daar geen probleem van gemaakt. Avast en ZoneAlarm er beiden afgeflikkerd, en AVG7 Free Edition en Sygate Personal Firewall voor in de plaats gezet. En Voila... Geen problemen meer. Je moet wel vaak, als er een verandering in je PC plaatsvindt, b.v. een update op de achtergrond van WMP oid, een vinkje plaatsen, maar dat is na verloop van tijd niet meer. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen