Ga naar inhoud

afspeelprobleem Real Media

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik werk -nog steeds- met Windows 98 Tweede Editie :lol: En ik heb onder andere geïnstalleerd Media Player Classic en Real Player Alternative. Nu heb ik videobestanden met als extensie .RA en .RM Deze worden probleemloos afgespeeld en weergegeven. Ik heb ook audiobestanden met als extensie .RAM Maar de door mij gebruikte players kunnen die blijkbaar niet afspelen :roll: ondanks dat het eveneens RealMedia-bestanden zijn. Zie ik iets over het hoofd? De players gaan niet op zoek naar de juiste codecs, op het Internet dus. Althans, ze vragen daar niet naar/om. Wie kan me op de juiste weg helpen?
Link naar reactie
Windows 98 wordt niet langer met veiligheidsupdates ondersteund door Microsoft. Je loopt dus het grote risico, dat je wordt ingelijfd door spambot-netwerken, misbruikt voor DDOS-aanvallen en dergelijke. Zelfs zonder dat je het in de gaten hebt. Ik raad je daarom dringend aan, om over te stappen. Of naar Windows XP, of naar een mini-Linux als Puppy Linux (die ook RealMedia afspeelt): http://computertip.googlepages.com/minidistributies Groet, Pjotr.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Die Media Player Classic heb ik ook ooit aan boord gehad en die verwoestte al mijn andere mediaplayers en kon inderdaad ook geen real media aan (en ook een paar andere niet) dus ik vond dat een slechte grap. Ik installeer altijd, gratis downloaden: - Real Player - Winamp - Quicktime (iTune gooi ik er meteen weer af want ik weet zelfs niet wat dat is maar het spamt) - daarna herhaal ik, zonder eerst weghalen dus alleen als "opfrisser", de setup van WindowsMediaPlayer zodat die opnieuw "baas" wordt en de andere alleen maar kunnen inspringen voor wat Windows Media Player niet zelf kan.
Link naar reactie
[quote:6d3c5e2139="pjotr123"]Windows 98 wordt niet langer met veiligheidsupdates ondersteund door Microsoft. Je loopt dus het grote risico, dat je wordt ingelijfd door spambot-netwerken, misbruikt voor DDOS-aanvallen en dergelijke. Zelfs zonder dat je het in de gaten hebt. Ik raad je daarom dringend aan, om over te stappen. Of naar Windows XP, of naar een mini-Linux als Puppy Linux (die ook RealMedia afspeelt): http://computertip.googlepages.com/minidistributies Groet, Pjotr.[/quote:6d3c5e2139]Dat met die veiligheid voor W98 valt nogal mee hoor, want minstens de updates voor IE en voor WMP en, als je het aan boord hebt, Office krijg je sowieso altijd binnen. Overigens bedankt voor die link naar de ISOs voor klein Linux; ik had DSL ooit al gedownload maar dat was in een uitvoering waar ik het "uitpakken" nooit van heb leren begrijpen. Nu kan ik tenminste proberen, via mijn netwerk, iets te verzinnen om Linux te proppen op een oud laptopje waar nu nog (veel te zwaar) w98 op zit met een schijfje van slechts 0,8GB en geen CD-speler; ik heb wel nog IOMEGA zipdrive 100MB waar ik misschien een raar experiment mee kan uithalen in combinatie met DAEMON Tools.
Link naar reactie
Ik gebruik ook de Media Player Classic, met Rreal Alternative, Quiktime Alternative en het K-lite codecpack. Ram-files worden gewoon afgespeeld. Als je zegt dat in de MPC ram-files niet worden afgespeeld, bedoel je dan dat de WMP niet start als je dubbel op het ram-bestand klikt, of doet hij het ook niet als je hem vanuit de WMP opent? Als dat laatste wel lukt is alleen de connectie tussen het file-type en het programma verloren gegaan. (kies Openen met.., selecteer MPC en zet een vinkje bij 'altijd openen met dit programma, dan is het weer in orde) Als hij ook vanuit de MPC niet afspeelt zou ik de laatste versie van Real Altenative ophalen en installeren. Zoals gezegd, bij mij werkt het. Overigens ben ik nog niets tegengekomen dat WMP niet afspeelde. Willem1940 klaagde dat MPC al zijn andere mediaplayers verwoestte. Ik weet niet wat je daaronder moet verstaan, maar ik neem aan dat het gaat om het 'zich toe=eigenen' van alle mediabestanden. Helaas doen de meeste mediaspelers dat. In veel gevallen, en ook bij de MPC is tijdens de installatie aan te geven aan welke typen bestanden de speler gekoppeld moeten worden. Dat moet je dan natuurlijk wel doen. Real Player bevatte in elk geval enkele jaren geleden spyware. Misschien is dat nu verbeterd, maar Real Networks maakt er zelf geen geheim van dat ze zoveel mogelijk over je aan de weet willen komen en vastleggen. Ze noemen "naam en emailadres; vereiste factureringsgegevens; informatie over software die is gedownload, producten en inhoud die zijn gekocht, geopend, gedownload en/of gebrand via RN-producten of services; adresgegevens (zoals postcode en land); computerconfiguratie (zoals besturingssysteem, verbindingssnelheid en randapparatuur); het IP -internetadres en de URL van de website waarmee u de registratiepagina van Real hebt ontvangen. De verzamelde informatie kan onder andere betrekking hebben op de typen randapparatuur (zoals draagbare mediaspeler)" Ik zou die zelf nooit installeren. Het herhalen van de setup van Windows Media Player, als "opfrisser", zodat die opnieuw "baas" wordt is trouwens overbodig. Je kunt gewoon in de Player, menu Tools (Extra), Options, tabblad File Types op Select All klikken...
Link naar reactie
Nee, dat rare "Classic' ding maakte echt de andere mediaplayers zo kapot dat ik ze niet meer kon opentrekken dus over de muur ermee en alle andere nieuw geïnstalleerd. Realplayer is inderdaad wat agressief maar ik schakel de nieuws- en aanbiedingenfuncties altijd uit en laat door de firewall verbieden dat-ie naar buiten contact zoekt zonder aanleiding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...