anoniem Geplaatst: 4 maart 2008 Delen Geplaatst: 4 maart 2008 in een lijstje van telefoonnummers staat in sommige vakjes een groen driehoekje. Als ik dat vakje bezoek komt er een lichtgeel tekentje naast. Via celeigenschappen en alle nummers als standaard of tekst benoemen helpt niet. Bij afdrukken gaat alles goed, maar hoe krijg ik alles gelijk zonder driehoekje? [img:3e5921732f]http://i31.tinypic.com/2ho8dmv.jpg[/img:3e5921732f] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2008 Kun je de foutmelding die dat driehoekje geeft even hier neer zetten ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2008 Omdat je getallen links zijn uitgelijnd lijkt het erop dat ze als tekst geformat zijn, waarschijnlijk geeft de fout aan dat je getallen als tekst is geformateerd en of je het wel wilt omzetten naar getallen. Als dat de fout is kan je het oplossen door de hele kolom als getallen te formateren (en als je het perse links wilt late uitlijnen kan je dat ook gewoon via de tekst align knopjes in de toolbar). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2008 Rumaro: bij de telefoonnumers staat (af en toe) "het getal is (dat stáát er..) deze cel is opgemaakt als tekst of wordt vooraf gegaan door een apostrof" en bij de rij geboortedata staat er: "deze cel bevat een datumreeks waarin het jaartal met slechts twee cijfers wordt aangegeven". Drewster: wat ik ook doe (een hele kolom selecteren>celeigenschappen) en iets uitzoeken van "standaard"of zo: het blijft zo. Kzal toch wel iets vergeten zijn! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2008 Klik eens met je muis op dat lichtgele tekentje... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2008 Die datumreeks, daar kun je een bepaald formaat voor opgeven. Ik denk dat die niet strookt met jouw ingave. Dat het formaat is: dd-mm-jjjj en jij hebt bv 01-12-08 Is ook bij celeigenschappen te vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2008 geboortedatum heb ik nu met punten ertussen i.p.v. streepjes, en voor de telefoonnummers heb ik heel laf een puntje gezet...Iedereen weer dank voor de adviezen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2008 Dat zijn cosmetische oplossingen die er toe leiden dat je b.v. niet meer met data kunt rekenen. (probeer maar eens uit te rekenen hoe oud iemand is) Dus nogmaals: klik eens met je muis op dat lichtgele tekentje. Er gaat een keuzemenutje open. Bij de data zul je kunnen kiezen of het 19xx of 20xx moet zijn en bij de telefoonnummers kun je kiezen om het als nummer op te maken. Eventueel kun je de "fout" laten negeren of zelfs die hele foutcontrôle uitzetten. In alle gevallen zullen de gele tekentjes en kleine driehoekjes daarna verdwijnen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2008 het betreft hier een "ledenlijst"waarmee niets berekend of bewerkt hoeft te worden. Inmiddels gezienbv. hoe e fout te negeren. Weer wat geleerd... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen