anoniem Geplaatst: 3 maart 2008 Delen Geplaatst: 3 maart 2008 Hoi, Mijn nieuwe PC maakt voor 's nachts nét iets te veel herrie om hem aan te laten staan en daarom wil ik de fans wat langzamer laten draaien. Mijn pc is namelijk zeer goed gekoeld en ik denk dat dit prima kan, vooral als er 's nachts alleen een download aanstaat. Nou heb ik speedfan gedownload, maar hiervoor maakte ik altijd gebruik van HWmonitor en nu wil het feit dat beiden programma's mij andere temperaturen aangeven, met name die van de processoren. Speedfan geeft lagere temperaturen dan HWmonitor en ik kan op deze manier niet goed ontdekken welke temperatuur nu bij welk onderdeel in mijn computer hoort. Is er wellicht nóg een ander programma wat ik kan gebruiken om de temperaturen etc. te meten en evt de snelheid van de fans wat omlaag te schroeven? Gr. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2008 Je moet verifiëren of de programma's die je gebruikt om je temperatuursensoren uit te lezen jouw moederbord wel ondersteunen! Als je moederbord niet wordt ondersteund dan heb je totaal geen garantie dat de juiste waarden aan de metingen worden gekoppeld, sterker nog ... als een enkele waarde klopt zou dit louter toeval zijn. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen