Ga naar inhoud

Werken met Partition Magic

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over Norton Partition Magic. Het volgende is het geval. Om twee partities samen te voegen heb ik gebruik gemaakt van de functie "merge". Deze actie is mislukt waarbij ik veel bestanden ben kwijtgeraakt, althans zo ziet het er naar uit. Het probleem is ontstaan bij het verplaatsen van de bestanden van de tweede naar de eerste partitie. Na de foutmelding bleek dat de beide partities niet waren samengevoegd. De eerste partitie was nog wel benaderbaar. In deze partitie was een map gezet die niet geopend kon worden. Deze had ik zelf aangemaakt, omdat het de bedoeling was dat de bestanden van de tweede partitie hier naartoe werden verplaatst. De tweede partitie was niet meer benaderbaar. Na het opnieuw opstarten van windows XP werd een schijfcontrole uitgevoerd van de tweede partitie. Alle bestanden werden apart gecontroleerd en hersteld. Aangezien er ongeveer 100.000 bestanden aanwezig waren duurde dit geintje bijna zes uur. De bestanden die hersteld werden zie ik dus niet meer terug in de verkenner. Zijn deze nog aanwezig of kan ik deze als verloren beschouwen? P.S. Mijn besturingssysteem is Windows XP.
Link naar reactie
Dat is geen vraag meer over PM, wat overigens vaak veel problemen geeft met de systeempartitie. Ga op zoek naar een werkende versie van R-Studio for NTFS en laat die zoeken. Oveigens had je beter gelijk de vraag kunnen stellen, nu heeft chkdsk door de verkeerde partities en MFT er een nog groter rommeltje van gemaakt, maar dat is achteraf geneuzel. Gebruik voortaan Gparted of Paragon Partition Manager, de eerste kan niet mergen de tweede wel.
Link naar reactie
[quote:5616f172a5]Dat is geen vraag meer over PM, wat overigens vaak veel problemen geeft met de systeempartitie. [/quote:5616f172a5] In de Windows verkenner worden de bestanden niet weergegeven. Als ik in Partition Magic de bestanden weergeef dan ik zie ik een map genaamd found.000 daarin staan de bestanden die ik kwijt ben geraakt. Kan ik deze op een of andere manier weer herstellen? Lukt het met R-studio?
Link naar reactie
Partition Magic heeft in de loop der jaren veel van haar magie verloren :wink: mergen, zeker met veel data op de partitie is linke soep nog niet zo lang geleden heb ik ook iets dergelijks gehad PM maakte ook 'n map waarin alle te mergen data moesten komen te staan die map lukte wel lol, maar is altijd leeg gebleven en niet meer te gebruiken of te verwijderen niettemin heb veel data uiteindelijk kunnen redden, zij het met enige moeite audio bestanden zijn heel vatbaar voor beschadiging en moeten in de regel als verloren worden beschouwd, zo niet dan heb je geluk ik weet niet of de Hiren's Boot CD legaal is maar is hoe dan ook een uitkomst in een noodgeval als dit (even googlen 8)) er staan o.a. DataRecovery tools op die in DOS-omgeving werken (vandaar bootable) [url=http://www.hiren.info/pages/bootcd]hier[/url] is te lezen wat er zoal op staat hoop dat het je lukt, iig succes ermee
Link naar reactie
[quote:d3ef0e3538]Tja, door al die handelingen zouden de bestanden overschreven kunnen zijn en dan kan R-Studio er ook meer niets mee, maar niet geschoten.......[/quote:d3ef0e3538] Ik heb met R-studio de schijven gescand, het lukt echter niet om de bestanden te herstellen. De mappen worden wel hersteld maar bevatten geen bestanden. Helaas
Link naar reactie
ik denk dat de TS na zijn vraag (die eerst niet duidelijk is...), ook al heeft ie een ramp, toch beter af was geweest om eerst van die ramp een image te maken om vervolgens met diverse tools te gaan testen welke de beste is om te recoveren... Lukt het niet, image terug en volgende tool.... Aan jou antwoord te zien had jij ..... juist dit essentiële punt m.i. niet begrepen.... ;)
Link naar reactie
Een image van niets blijft een image van ............niets. :wink: Ik zie m'n god niet in wat een image daar nog iets van kan oplossen. Hij heeft al R-Studio gebruikt, dat is een van de beste progjes op dit gebied, de raw bestanden zijn niet eens meer te achterhalen, wat moet je dan met die image. :? Alleen een professioneel bedrijf zou het nog kunnen, maar daar hangt een flink prijskaartje aan.
Link naar reactie
ja... op het werk.... als we een probleem op een meetmachine hebben maken we eerst een image en dan pas tools erover heen..... Menig maal hebben we zo wat kunnen redden, eea afh vd situatie Het was niet altijd de erste tool die succes had.... maar met een image heb je meer kansen, snap je..... (nu ;) )....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...