anoniem Geplaatst: 16 februari 2008 Delen Geplaatst: 16 februari 2008 Hallo mensen, Ik weet niet of dit de juiste plek is om te vragen, maar mijn vriend heeft er al een jaar last van: Geen geluid. Ik ging laatst langs om te kijken of het lag aan de instellingen in het configuratiescherm. Wat bleek toen: Alle velden waren geblokeerd zeg maar, in de achtergrond gezet. Weet iemand hier iets van of meot ik nog een screen sturen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2008 Zijn er wel drivers geïnstalleerd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2008 er zijn veel dingen waar ik iets van weet, maar niets van drivers XD hoe kan ik zien of die geïnstalleerd is? en hoe moet ik die dan installeren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2008 weet iemand dit want TIS STIL AAN DE OVERKANT! :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2008 Jodocus ongeduld. ;-) Kijk even met pcwizard, of die een geluidskaart ziet. http://www.cpuid.com/pcwizard.php Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2008 Ja sorry ik ben ongeduldig. Maar dat kan ik niet helpen, dat heb ik van mijn moeder. :lol: Ik zal thuis eens kijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2008 Je kan ook kijken bij apparaatbeheer: Rechter muisknop op Deze computer > Hardware > Apparaatbeheer. Kijk dan bij het vraagteken, zoek naar "audio controller" of iets dat er op lijkt. Ga dan op het internet (ik gebruik Realtek) of zoek een cd (dvd mag ook) met drivers. Dan moet je naar de eigenschappen van het apparaat en klik op stuurprogramma > Stuurprogramma bijwerken. Veel succes! PS: Ik had hetzelfde probleem, en het is nu opgelost. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2008 Het probleem in apparatenbeheer is, dat daar bij sound/geluid veel meer staat dan alleen de drivers. Maar als daar iets herkenbaars staat, kun je eens een schermafdrukje plaatsen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2008 ik zal als ik bij hem ben eens screen maken van de apparaatbeheer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2008 ik ben nu bij hem geweest, heel even dus kon geeen screen maken, maar weet wel wat het probleem is. Als je naar geluid opties gaat kan je afspeelapparaten kiezen..nou bij hem staat geen afspeelapparaten. Daarom kan hij niks aanpassen. Hoe lossen we dit op? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2008 Weet misschien wel waar het probleem ligt. Moet je ff wat gegevens tegen me zeggen: Doe de volgende stappen: Ga naar start->uitvoern->Typ regedit (je krijgt een scherm van deze computer met mappen als hkey_classes_root,hkey_current_config) ->klik op het plusje van hkey_current_config->system->CurrentControlset->Enum->PCI->VEN_8086&DEV_24(en nog meer getallen)->dan de volgende reeks getallen->Directsound. Dan krijg je 4 a 5 punten. Wil je daar de waardes van noemen. Misschien is daar per ongeluk een waarde verkeerd ingevuld. Misschien wat veel werk, maar hopelijk komt er een oplossing Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2008 vraag me af waarom je geen screen(afdruk) kunt maken: er is een printscreentoets naast F12 en dan kan je (weliswaar het hele scherm) plakken in word of in paint? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2008 Lijkt er inderdaad op dat er gewoon geen geluidskaart geïnstalleerd is. Kwestie van de moederbord CD plaatsen en de drivers voor de geluidskaart alsnog installeren. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen