Ga naar inhoud

Geluid op de hele pc werkt niet

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik weet niet of dit de juiste plek is om te vragen, maar mijn vriend heeft er al een jaar last van: Geen geluid. Ik ging laatst langs om te kijken of het lag aan de instellingen in het configuratiescherm. Wat bleek toen: Alle velden waren geblokeerd zeg maar, in de achtergrond gezet. Weet iemand hier iets van of meot ik nog een screen sturen?
Link naar reactie
Je kan ook kijken bij apparaatbeheer: Rechter muisknop op Deze computer > Hardware > Apparaatbeheer. Kijk dan bij het vraagteken, zoek naar "audio controller" of iets dat er op lijkt. Ga dan op het internet (ik gebruik Realtek) of zoek een cd (dvd mag ook) met drivers. Dan moet je naar de eigenschappen van het apparaat en klik op stuurprogramma > Stuurprogramma bijwerken. Veel succes! PS: Ik had hetzelfde probleem, en het is nu opgelost.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Weet misschien wel waar het probleem ligt. Moet je ff wat gegevens tegen me zeggen: Doe de volgende stappen: Ga naar start->uitvoern->Typ regedit (je krijgt een scherm van deze computer met mappen als hkey_classes_root,hkey_current_config) ->klik op het plusje van hkey_current_config->system->CurrentControlset->Enum->PCI->VEN_8086&DEV_24(en nog meer getallen)->dan de volgende reeks getallen->Directsound. Dan krijg je 4 a 5 punten. Wil je daar de waardes van noemen. Misschien is daar per ongeluk een waarde verkeerd ingevuld. Misschien wat veel werk, maar hopelijk komt er een oplossing
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...