Ga naar inhoud

Firofox zoekt met Yahoo

anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds een paar weken zoekt Firefox naar een internetadres via Yahoo en niet meet via Google. dat laatste ging bijna altijd direct goed, nu met Yahoo krijg ik altijd de Yahoo pagina voor mijn neus. Ik heb al van alles geprobeerd, in het register, in configuratie van Firefox, niets help. Wie weet hoe dat werkt? Met vriendelijke groet, Frits de Jong, Almere
Link naar reactie
De standaard startpagina is volgens mij wat anders dan de standaard zoekmachine :wink: . Voor het wijzigen van de zoekmachine kun je op het pijltje "omlaag" links van het zoekveld klikken en vervolgens kiezen voor "Zoekmachines beheren". De gewenste standaard zoekmachine (Google dus) moet bovenaan staan, waarschijnlijk staat bij jouw nu Yahoo bovenaan. Klik op "Google" en verplaats hem met de knop "Omhoog verplaatsen" naar boven. Gr, Jim
Link naar reactie
Graag wil ik iedereen die antwoord heeft gegeven, bedanken voor zijn mooie geïllustreerde oplossingen. Ik heb denk ik mijn vraag niet duidelijk genoeg gesteld. Als ik in Firefox in de adresbalk bijvoorbeeld tik: Fiat Almere, dan gaat Firefox via Google zoeken (dat is te zien in de statusbalk) wat daarvan het internetadres is, en zet dan direct de juiste internetpagina voor mijn neus. Dat werkt erg lekker. Sinds enige tijd, waarschijnlijk door een vuile email, gebeurt dit via Yahoo, en die slaagt er nóóít in in één keer de juiste pagina te vinden. Dus graag zou ik de oude situatie terughebben. Ik denk dat het ergens in de configuratie zit, maar waar? Ik zie uit naar verdere tips! Met vriendelijke groet, Frits de Jong
Link naar reactie
Als je in de adres balk van firefox intyped [b:c72767a2f5]about:config[/b:c72767a2f5], krijg je een hele lijst met configuratie opties, ik weet niet zeker welke je zal moeten veranderen maar even onder het midden staat bij mij:[code:1:c72767a2f5]keyword.URL - standaard - string - http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=[/code:1:c72767a2f5] Ik weet dus niet zeker of dit is wat je moet veranderen, maar als hier bij jouw iets van yahoo staat dan lijkt het me redelijk om aan te nemen dat dit de optie is die aangepast moet worden... En om het bij plaatjes te houden: [img:c72767a2f5]http://www.millar.nl/bla/config.jpg[/img:c72767a2f5]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...