anoniem Geplaatst: 4 februari 2008 Delen Geplaatst: 4 februari 2008 Goedenavond, Ik ben van plan om mijn windows opnieuw te installeren. Maar ik wil het deze keer anders doen: "Ik wil, na het installeren van windows, de drivers, updates en zonealarm, een [b:2c11149ccf][u:2c11149ccf]complete[/u:2c11149ccf][/b:2c11149ccf] backup maken van mijn harde schrijf. Dus inclusief de bovengenoemde aspecten (Dus ook het windows registry). Als ik dan ooit eens mijn windows opnieuw wil installeren, hoef ik niet helemaal de pocedure van 'cd erin, schrijven wissen, windows installen, drivers etc'. Welke programma's raden jullie mij aan om hiervoor te gebruiken? Met vriendelijke groeten, Jaah90" Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2008 http://www.runtime.org/dixml.htm http://www.karenware.com/powertools/ptreplicator.asp Software van de harde schijf fabrikant. Allemaal gratis. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2008 Acronis true image home is een heel goed programma daarvoor, maar helaas is dit niet gratis, zoals vele goede pakketen :cry: Als je Vista Ultimate, Enterprise of Bussines hebt kan je ook het mee geleverde backup programma gebruiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2008 [quote:7093626f24="Phaldmmor"]Acronis true image home is een heel goed programma daarvoor, maar helaas is dit niet gratis, zoals vele goede pakketen :cry: Als je Vista Ultimate, Enterprise of Bussines hebt kan je ook het mee geleverde backup programma gebruiken.[/quote:7093626f24] zal het maar niet doen . het is van ms . dat werkt niet zo geweldig . voor een bachup neem je inderdaad acronis true image . of het zelfde programma maar dan heet het maxblast en is gratis te downloaden van de site van maxtor en in het Nederlands Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2008 voordat je dat doet moet je de schijf even partitioneren. werkt veel prettiger. test ook even of het wel werkt, dus verander iets en zet je backup terug. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2008 Deze dus: http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=MaxBlast_5&vgnextoid=7add8b9c4a8ff010VgnVCM100000dd04090aRCRD Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2008 Ik denk dat ik het met een trial versie van Acronis True Image ga proberen. [quote:a5322fb830]voordat je dat doet moet je de schijf even partitioneren. werkt veel prettiger. test ook even of het wel werkt, dus verander iets en zet je backup terug.[/quote:a5322fb830] Zou u mij kunnen uitleggen waarom ik eventueel eerst de schrijven moet partitioneren? Ik dacht om de betreffende bestanden op een dvd/cd te branden, en niet te plaatsen op 'andere schijven'. Allen bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2008 De tip van plextor is een erg goede, de MaxBlast software. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2008 Het lijkt me dat ipv. partitioneren defragmenteren bedoeld wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2008 Aangezien ik nog (erg) aan het twijfelen ben, heb ik even naar tutorials gekeken van Acronis True Image. [url]http://www.whatsabyte.com/P1/Acronis_image.htm[/url] Wat ik mij afvraag bij deze tutorial: Wordt hier de complete harddisk geimaged, dus inclusief windows, registry, updates, drivers etc? Bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2008 Als je de c: schijf backupt, wordt alles daarop gebackupt. Je kunt daarna zelfs een lege, nieuwe harddisk in je systeem zetten. Daarna de image backup terugzetten, en windows werkt meteen weer als voor het maken van die backup. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2008 Met true image heb je een clone optie. Je kunt dus een volledig zelfde schijf maken van je C schijf of iedere andere schijf. Als je een schijf over hebt of je hebt wat geld voor een andere schijf, is de tip van Gerben zeker de moeite waard. houd er wel rekening mee dat als je een schijf gaat clonen? dat je een schijf moet hebben die net zo groot is als de schijf die je gaat clonen. anders kun je beter een image maken. Ik gebruik de clone optie zelf, en ik moet zeggen dat het ideaal is! bij een probleem hang ik de clone er in, maak vervolgens weer een clone van de clone en alles doet't weer :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2008 maxblast :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: 1.1 Wat is Maxtor MaxBlast? MaxBlast lost al uw back-upproblemen op zodat alle gegevens op uw pc veilig zijn. Hiermee kunt u back-ups maken van specifieke bestanden en mappen, instellingen voor programma's, instellingen en berichten van e-mailclients of van volledige schijven en partities. Als er problemen optreden waardoor de toegang tot informatie is geblokkeerd of die de werking van het systeem beïnvloeden, of als u per ongeluk belangrijke bestanden hebt gewist, kunt u het systeem en alle gegevens die verloren zijn gegaan snel en eenvoudig herstellen. De unieke technologie die is ontwikkeld door Acronis en die is geïmplementeerd in MaxBlast, maakt het mogelijk om nauwkeurige, sector-voor-sector back-ups van schijven te maken, inclusief alle besturingssystemen, programma’s en configuratiebestanden, software-updates, persoonlijke instellingen en alle gegevens. U kunt back-ups opslaan op zo ongeveer elke gegevensdrager: lokale vaste schijven, netwerkstations of op allerlei verwisselbare opslagmedia op basis van IDE, SCSI, FireWire (IEEE-1394), USB (1.0, 1.2 en 2.0) of pc-kaart (vroeger bekend onder de naam PCMCIA), maar ook op cd-r(w), dvd, magneto-optische schijven, Iomega Zip- en Jaz-schijven. Bij het installeren van een nieuwe harde schijf helpt MaxBlast u om in een paar minuten de gegevens vanaf de oude schijf, inclusief besturingssystemen, programma's, documenten en persoonlijke instellingen, over te zetten. De talrijke wizards en een gebruikersvriendelijke interface in Windows XP-stijl zorgen ervoor dat u nog doeltreffender kunt werken. U hoeft alleen maar een paar vragen te beantwoorden en MaxBlast doet de rest! En mocht er zich al eens een probleem voordoen, dan helpt de software u gegarandeerd in een oogwenk weer op weg. 1.2 Nieuw in MaxBlast 5 • Rechtstreekse back-up op een FTP-server. 1.3 Systeemeisen en ondersteunde media 1.3.1 Minimum systeemeisen Voor MaxBlast is de volgende hardware nodig: • Pentium processor of hoger • 128 MB RAM • Diskette of cd-rw-station voor het maken van herstelmedia • Muis (aanbevolen) 1.3.2 Ondersteunde besturingssystemen • Windows® 2000 Professional SP 4 • Windows® XP SP 2 • Windows® XP Professional x64 Edition werkt ook met vista 32/64 bit en het is in het nederlands en het is helemaal . GRATIS :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2008 MAXBLAST werkt alleen met MAXTOR of SEAGATE harde schijven! En met een kloon van een schijf hoeft deze niet even groot te zijn Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2008 Ik heb toch liever mijn backups in eigen handen..... Ik zou never nooit een backup op een ftp zetten. En wat de groote van een schijf betreft ivm een clone, Bij mij laat acronis schijven die niet het zelfde formaat zijn geen eens zien zodra ik wil clonen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2008 [quote:c0d31efdd9="eduard33"]Ik heb toch liever mijn backups in eigen handen..... Ik zou never nooit een backup op een ftp zetten. En wat de groote van een schijf betreft ivm een clone, Bij mij laat acronis schijven die niet het zelfde formaat zijn geen eens zien zodra ik wil clonen.[/quote:c0d31efdd9] Soms kan het wel handig zijn om bepaalde zaken ergens anders op te slaan. Dan kan ftp wel een goede oplossing zijn. Steeds met een externe disk op en neer naar de auto rennen elke week is ook zo'n gedoe :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2008 Als je veel onderweg bent met je pc, ale... Maar zeg eens eerlijk? Het is toch gewoon 200% vet gemakkelijk als je gewoon een clone van je gehele systeem hebt liggen? gewoon een interne schijf, en als je systeem crashed hoef je alleen maar ff je schijf te wisselen en whoala! Maak je als eerste werkje weer een clone van je clone en ben je weer helemaal up to date. met een ftp backup zul je toch eerst een werkend systeem moeten hebben om het uberhaubt terug te krijgen. en we gaan er hier vanuit dat je systeem gecrashed is. 99% van de leden hier bouwd zelf een pc, dus een schijf wisselen is een koud kunstje. het zelfde geldt voor een image van je systeem. gaat ook nergens over in feite... moet je wederom eerst weer een werkend systeem hebben. of je moet een opstartbare cd hebben die de rest regeld. tevens laat je een image vaak in je pc zitten met de schijf waar het op staat. En kan er in feite van alles mee gebeuren, kortom ik vind het allemaal veelste veel werk vergeleken bij een schijf wisselen, dan ben je binnen 10 minuten weer online zegmaar. En als je dan ook nog eens zorgt dat al je documenten opgeslagen worden op een andere schijf? (net als je mail) dan heb je helemaal geen zorgen.Trouwens, Als je systeem 1 keer per week crashed? kun je beter een andere hobby zoeken lijkt mij....... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2008 Vanwege het registratie beleid van microsoft maak ik bij klanten direct na de installatie én REGISTRATIE van het serienummer een kloon van de schijf. De past meestal op DVD. Dat zet ik apart. De partitie die ik daarvoor heb gebruikt laat ik vaak ook staan. Klanten slopen windows nog wel eens. Op mijn eigen pc verander ik zo vaak dingen aan het systeem (ik doe ook stoute dingen met windows soms) dan zou ik te vaak een kloon moeten maken, kost me te veel tijd. Mijn data staat op een andere schijf. Van de systeemschijf heb ik 1 kloon van direct na de installatie. Als ik hardware vervang heb je ook weer niks aan die kloon en dat doe ik ook regelmatig. tip: kloon nadat je de 74 updates van microsoft heb geinstalleerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2008 [quote:4a833617bc="stee0036"]MAXBLAST werkt alleen met MAXTOR of SEAGATE harde schijven! En met een kloon van een schijf hoeft deze niet even groot te zijn[/quote:4a833617bc] dat is dus totale onzin . maxblast werkt ook gewoon op een WD schijf . zowel back up maken en back up terug zetten . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2008 Hoe kom je erbij. [img:d469fbd185]http://www.besidesdata.nl/opname/SITE/windowstherapie/maxblast5.jpg[/img:d469fbd185] 10 minuten geleden maxblast 5 gedownload en getest. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen