anoniem Geplaatst: 31 januari 2008 Delen Geplaatst: 31 januari 2008 Hallo, Ik heb een bestand, een rar-archive maar er zit een password op. Ik wil het graag openen maar ik heb geen idee wat het password moet zijn. Nu ben ik op internet gaan zoeken voor rar password removers, maar het is een beetje vaag allemaal. Wie kan mij een programmaatje aanwijzen dat werkt en gratis is?? Alvast bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2008 Het gaat niet zo makkelijk, de meeste progjes die ik ken (heb ooit zelfde probleem gehad) gebruiken een "brute force" methode, ze proberen gewoon een hele zooi wachtworden. Dat gaat nou niet echt snel of efficient, en hoe langer het wachtwoord hoe moeilijker het word, een wachtwoord van 5 letters heeft al ruim 10 miljoen mogelijkheden (ruim 50 mln als er ook cijfers in kunnen zitten en in de richting van de 100 mln als er ook leestekens bij komen) en 300 miljoen voor 6 letters (als ik het goed heb...). Programma's die werkelijk de encriptie breken ken ik eigenlijk niet. Ik zou het of opgeven of heel hard nadenken over mogelijke wachtwoorden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2008 Vaak is het wachtwoord de ULR waar de rar vandaan komt, zo niet, hopeloos. Overigens zijn er ook geen goede gratis progjes voor, de enige die het nog zou kunnen doen is ARP, maar die is niet gratis, alhoewel. :roll: http://www.intelore.com/winrar/rar-password-recovery.exe Deze is gratis. Trek er wel een dag voor uit. :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2008 Met een fatsoenlijk wachtwoord kan het tientallen jaren duren, voordat je het gekraakt hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2008 wat soms ook nog wel eens wil helpen is, googlen op de hele bestandsnaam.. meestal kom je dan uit op de site waar je het vandaan hebt,, kijk of torrentsites dit bestand ook hebben, meestal staat er wel meer informatie in de comments succes... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2008 Ik denk dat je meer succes hebt om gewoon het gerarde proggie ergens anders te halen :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2008 Oke dan. Raar dat er geen programma's voor zijn die het zo weg kunnen halen! Ik ken wel een programma met als je een wachtwoord op een pdf hebt en je opent dat bestand dan 1,2,3 en het wachtwoord is gewoon weg zodat je die pdf gewoon kunt openen en bewerken als je wilt. Maarja, helaas. Misschien zijn mensen nog weleens zo inventief om uit te gaan vinden hoe dat kan;) Bedankt voor jullie reacties in ieder geval. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2008 [quote:2c16840ddb="phonebooth78"] Raar dat er geen programma's voor zijn die het zo weg kunnen halen! [/quote:2c16840ddb] Als iedereen zomaar het wachtwoord eraf zou kunnen halen zou het ook niet nodig zijn er een wachtwoord op te zetten. En als het encrypted is met een sterk wachtwoord wordt het helemaal moeilijk. Gelukkig maar dat het niet zo makkelijk te kraken is. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen