Ga naar inhoud

Probleem met audioprogramma

anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb een probleem met mijn onboard geluidskaart (althans dat denk ik). Ik had mijn platenspeler aangesloten op de ingangaansluiting op de computer en speelde dus mijn muziek van mijn platenspeler via de computer speakers. Op een gegeven moment wou de muziek van mijn computer naar mijn versterker speakers sturen en moest dus even switchen (heb maar 1 kabel). Echter toen ik dit deed kwam er geen geluid uit. Ik dus naar mijn Realtek Sound Manager (heb Realtek AC97) en wilde even kijken wat het probleem is. Nu weet ik niet of dit bij alle geluidsapparaten is maar bij de Realtek kan je op de knop drukken waarbij hij herkent wat voor een audioaansluitingen op je computer zitten. Echter als ik nu op de knop druk krijg ik 5 keer een error bericht: Sense rear connector failed, bijvoorbeeld. Hebben jullie een idee hoe dit komt en wat ik eventueel kan doen om dit te verhelpen? Ik heb de drivers van zowel mijn mobodisc al herinstalleerd als de drivers van de realtek site. p.s.:heb dit onderwerp per ongeluk ook in de hardwaresectie gepost, hier is het onderwerp denk ik beter
Link naar reactie
Wellicht heb je door het signaal van je platenspeler door je geluidskaart te sturen, een onderdeel op je geluidskaart beschadigd. Dat kan ook gebeuren door het insteken of verwijderen van stekkers, waarbij een statische lading vrijkomt. Detecteert Windows de geluidskaart nog wel? Kijk eens onder 'Instellingen --> Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer --> Apparaatbeheer', of je geluidskaart daar nog wel wordt weergegeven.
Link naar reactie
Een platenspeler heeft normaal gesproken een specifieke voorversterker nodig. Je had hem dus beter via je versterker op de computer kunnen aansluiten. Het zou inderdaad kunnen zijn dat er iets kapot is. Je praat echter over 5 foutmeldingen, waarvan er één over een "rear connector' gaat. Als je de uitgang naar je versterker leidt is er geen sprake van front en rear speakers, omdat er maar twee speakers zijn. Bij veel onboard geluidskaarten veranderen de aansluitingen door de instellingen die je maakt. Bij mij (C-media geluidskaart verandert zelfs de microfoon [b:c1342bf858]in[/b:c1342bf858]gang in een [b:c1342bf858]uit[/b:c1342bf858]gang voor de subwoofer en de centrale speaker als ik hem configureer voor 6 speakers. Dat brengt me tot de vraag: staat je geluiidskaart wel geconfigureerd voor 2 speakers als je hem op een gewone versterker aansluit? Als dat in orde is, graag wat meer info over je moederbord.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...