Ga naar inhoud

DNS controleren met nslookup

anoniem

Aanbevolen berichten

DNS staat voor Domain Name Server en die wordt gebruikt om domeinnamen (zoals www.computertotaal.nl) om te zetten naar een ip-adres (zoals 213.244.172.177). Je zegt dat nslookup de melding 'geen defaultservers' teruggeeft. Heb je verder ook internet problemen? Zo niet dan roep je nslookup wellicht verkeerd aan. Zo wel, controleer dan eens je ip-instellingen. Met het commando 'ipconfig /all' kun je opvragen welk ip-adres je computer heeft en welke dns-server(s) gebruikt wordt/worden. Je kunt nslookup als volgt gebruiken: 'nslookup <domeinnaam>' bijvoorbeeld 'nslookup www.computertotaal.nl'
Link naar reactie
Bedankt voor dit antwoord. Nu kan ik het wel zien. Ik zie info over een lan verbinding. Daar staat vermeld: status van medium: medium ontkoppeld. Maar ik werk met wlan via eerst een modem en daarna een draadloos accespoint. Achter DNS achtervoegsel staat niks vermeld. Ik probeer het low id van emule te veranderen. Nogmaals bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...