anoniem Geplaatst: 17 januari 2008 Delen Geplaatst: 17 januari 2008 L.S. Bij tip, 26-02-2007, zag ik DNS (betekent dat 'De NetServer?) controleren met 'nslookup'.Als ik dat doe krijg ik te zien: geen defaultservers te vinden. Wat houdt dat in? Wie kan mij daar iets wijzer over maken? Bij voorbaat dank Wiebertje Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2008 DNS staat voor Domain Name Server en die wordt gebruikt om domeinnamen (zoals www.computertotaal.nl) om te zetten naar een ip-adres (zoals 213.244.172.177). Je zegt dat nslookup de melding 'geen defaultservers' teruggeeft. Heb je verder ook internet problemen? Zo niet dan roep je nslookup wellicht verkeerd aan. Zo wel, controleer dan eens je ip-instellingen. Met het commando 'ipconfig /all' kun je opvragen welk ip-adres je computer heeft en welke dns-server(s) gebruikt wordt/worden. Je kunt nslookup als volgt gebruiken: 'nslookup <domeinnaam>' bijvoorbeeld 'nslookup www.computertotaal.nl' Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2008 Bedankt voor dit antwoord. Nu kan ik het wel zien. Ik zie info over een lan verbinding. Daar staat vermeld: status van medium: medium ontkoppeld. Maar ik werk met wlan via eerst een modem en daarna een draadloos accespoint. Achter DNS achtervoegsel staat niks vermeld. Ik probeer het low id van emule te veranderen. Nogmaals bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2008 ik heb het nog eens geprobeerd met andere domainnamen maar nu geeft hij steeds weer aan dat er geen default server te vinden is en dat www.computertotaal.nl geen domeinnaam is Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen