anoniem Geplaatst: 14 januari 2008 Delen Geplaatst: 14 januari 2008 hoi ikm weet niet of dit hier hoort maar goed. ik was gisteren aan het branden en dat ging de hele dag goed,totdat ik effe naar benden liep . ik liep weer naar boven toe en zag dit inene staan: *bestand is beschadigd of wordt niet gevonden. ik moest ook dit bestandje opnieuw instaleren. systeem32\ntoskrnl.exe. *als ik de computer opnieuw opstart krijg ik dit te zien verifying DMI Pool Data........... Diskboot failure,insert systeem disk en press enter. *wat moet ik nu doen want dit heb ik nog niet eerder gehad. ik wil niet format c:\ doen want er staan nog belangrijke dingen op. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. afz:dopey23 :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2008 Ik heb zo'n gevoel dat je hardeschijf kapot gaat, of is. Probeer hem eens in een andere computer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2008 nu al maar hij is maar 1 jaar oud ongeveer. maar hoe krijg ik hem weer goed???? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2008 Je moet de mogelijk kappote hardeschijf loskoppelen, en in een ANDERE pc proberen. Als hij daar ook niet in werkt, of dezelfde soort fouten produceert weet je zeker dat het aan de schijf ligt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2008 Start eerst eens op met de XP cd, zet wel in de bios de SATA controller op IDE modus of hou de driverflop erbij die je met F6 dient te laden indien een SATA schijf. Ga naar de repair/herstelconsole en voer daar een fixmbr en een chkdsk /r uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2008 [quote:5a05d48b64="Lange Pier"]Start eerst eens op met de XP cd, zet wel in de bios de SATA controller op IDE modus of hou de driverflop erbij die je met F6 dient te laden indien een SATA schijf. Ga naar de repair/herstelconsole en voer daar een fixmbr en een chkdsk /r uit.[/quote:5a05d48b64] oke ik ben het nu aan het proberen maar wat doet het eigenlijk? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2008 ik heb xp erin gedaan en mocht kiezen of repareren of herstellen . ik kies repareren en dan zegt hij ken geen vasteschijfstations vinden ,setup ken niet doorgaan en moet hem afsluiten. vreemd eerst start hij niet op en nu ken hij ook geen vaste station vinden???? ik keek net efffe in mijn bios maar daar zag hij hem ook niet meer. ik vind het wel erg vreemd :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2008 [quote:a1edac864f="Lange Pier"][b:a1edac864f][color=red:a1edac864f]Start eerst eens op met de XP cd, zet wel in de bios de SATA controller op IDE modus of hou de driverflop erbij die je met F6 dient te laden indien een SATA schijf.[/color:a1edac864f][/b:a1edac864f] Ga naar de repair/herstelconsole en voer daar een fixmbr en een chkdsk /r uit.[/quote:a1edac864f] Bij oudere SATA controllers anders dan die van Intel, zie je de schijf niet in de bios, je ziet bij/in het biosbootscreen alleen de controller met die schijf voorbij komen. Overigens dien je de eerste R in te toeten, dan kom je in de herstelconsole. En dat type controllers dien je met die F6 en een driverflop in de floppydrive aan het begin van het opstarten met de XP cd die drivers te laden. Maar ik lees nergens of het een SATA schijf betreft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2008 hoi ik heb me kast effe opengemaakt en me harddisk met een ander power kabel aangesloten. nu ziet hij hem wel ik heb die fixmbr gedaan en hij start weer op zoals het hoort. ik heb ook die chkdsk gedaan en ook hij zij van dat er een of meer fouten op zaten. en ik had een ide aansluiting. bedankt voor je hulp en ik ga weer gou verder alles op schijven zetten :lol: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen