anoniem Geplaatst: 11 januari 2008 Delen Geplaatst: 11 januari 2008 Ik heb voor school een mooi opgaveblad gekregen met allemaal opdrachten over/met CMD Nu heb ik er al aardig wat met succes afgerond, maar er zijn nog een paar die ik niet weet Het gaat om het volgende: 1. Voeg zelf een route toe naar het netwerk 20.0.0.0 met netmask 255.0.0.0 Deze route heeft als gateway de standaard default gateway. De metric is 1. Welk commando heb je hier voor gebruikt? 2. Controleer de verbinding naar de default gateway van het netwerk met een ping commando. begin de ping eerste op het loopback adres en als laast op de default gateway. Hoeveel tijd is er nodig om de loopback adres te pingen? Hoeveel tijd is er nodig om de default gateway te pingen. Verklaar het verschil. (mijn vraag hierbij is, waar zie ik het loopbackadres?) 3. Voeg zelf een route toe naar het netwerk 20.0.0.0 met netmask 255.0.0.0 Deze route heeft als gateway de standaard default gateway. De metric is 1. Welk commando heb je hier voor gebruikt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2008 lijken met toch vragen die je zo op kunt zoeken of met de help functie op de cmd line zo op kunt vragen met het juiste commando.... Vergelijk het met onderstaand voorbeeld... [quote:4b4357ee49]C:\Documents and Settings\andre>edit /? MS-DOS-editor Versie 2.0.026 Copyright (c) Microsoft Corp 1995. EDIT [/B] [/H] [/R] [/S] [/<nnn>] [/?] [bestand(en)] /B - Monochrome modus forceren. /H - Het maximumaantal regels weergeven dat mogelijk is met uw hardware. /R - Bestand(en) laden in alleen-lezen-modus. /S - Het gebruik afdwingen van korte bestandsnamen. /<nnn> - Binaire bestanden laden, de regelbreedte instellen op <nnn> tekens. /? - Dit Help-venster weergeven. [bestand]- Te laden bestand(en). U kunt jokertekens en meerdere bestanden tegelijk opgeven. C:\DOCUME~1\andre>[/quote:4b4357ee49] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2008 Ja klopt, maar helaas word ik daar weinig wijzer van.. Zijn heel kort omschreven, en ik heb nog steeds geen idee hoe ik de commands aan moet pakken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2008 in google kun je dan prima zoeken.... wij gaan niet schrijven alleen omdat jij het wat lastig vindt om te zoeken.... bijv: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=command+line+edit+examples&btnG=Zoeken&meta= en dar kun je aan zien hoe het bij "edit" werkt en dat pas je toe bij het zoeken naar de netwerktermen je kunt ook zoeken via een google pagina waar de netwerk commando's samen staan, wellicht wordt daar ook doorverwezen naar voorbeelden.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2008 Wat is een 'loopback adres'? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2008 [quote:bca5dd1e93]Wat is een 'loopback adres'?[/quote:bca5dd1e93] Het interne IP-nummer van je eigen pc (standaard 127.0.0.1) Dat wordt gebruikt om diverse processen op je eigen pc met elkaar te laten communiceren. Daarom zal de pingtijd ook veel korter zijn dan naar een extern adres. Voorbeeld: Je mailprogramma stuurt de opdracht om mails op te halen via de loopback door aan je virusscanner, deze haalt de mail op bij je provider, scant de inhoud en stuurt het daarna via de loopback weer door naar je mailprogramma. Gr, Jim Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen