anoniem Geplaatst: 7 januari 2008 Delen Geplaatst: 7 januari 2008 Hallo allemaal, Zaterdag hebben wij voor onze ouders (70+) een Braun DigiFrame 7007 gekocht. Vanavond heb ik hierop een aantal foto's geplaatst. Voor het overzetten heb ik de resolutie verkleind naar 800 x 600 pixels, zodat de bestanden kleiner worden. Het beeld is perfect, alleen blijkt dat de DigiFrame aan de onder- en bovenkant een rand van de foto laat vallen. Dit ziet er niet altijd fraai uit. Als ik de foto met PIXresizer verklein naar b.v. 480 x 234 wordt de foto uit elkaar getrokken. Wie helpt mij! Kan ik de foto's eenvoudig (voor 70+) bewerken dat ze wel in de resolutie 480 x 234 passen? Bij voorkeur met freeware software. Of hebben jullie andere tips? Alvast bedankt voor jullie reacties groeten, Gerrit Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2008 Een mooi stukje freeware. http://www.gimp.org/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2008 ja, dat kan je ervoor gebruiken. en meer specifiek de opdracht: het gaat om het bijsnijden (croppen) van de afbeelding waarbij je de verhouding (hxb) zodanig kiest dat die overeenkomt met 480 x 234 ofwel 1:2 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2008 ik heb zo het vermoeden . dat het aan je camera licht . een moderne camera kan in drie beeld formaten foto's maken . het vertrouwde gewone foto formaat 3:2 . het moderne 4:3 . of het breedbeeld formaat 16:9. dus als de TS een foto maakt in het formaat 3:2 dan word die dus uitgerekt . naar 4:3 of naar 16:9 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2008 ja, maar dat lijstje van hem wil kennelijk alleen maar een 2x1 verhouding.... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2008 [quote:0d3b78c9ab="derkdejong"]ja, maar dat lijstje van hem wil kennelijk alleen maar een 2x1 verhouding.... :wink:[/quote:0d3b78c9ab] het scherm ondersteund alleen maar 16:9 van de rest niet het is een verdomd duren digitale fotolijst. met bijna geen opties . deze zou ik genomen hebben . http://www.kieskeurig.nl/product/67DEDF3C2FC2962FC125732100400F4C.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2008 Allereerst bedankt voor jullie reacties. Vanwege ziekte een wat latere reactie van mij. Gimp heb ik geprobeerd, maar dit lijkt een compleet fotobewerkingsprogramma. Is het hierin ook mogelijk om eenvoudig de verhouding bij te stellen? Met de hand is het croppen (met name bij meerdere foto's) best wel lastig. Is er niet een soort plugin of iets dergelijks waarmee ik dit kan doen? Zelf denk ik aan een soort vierkantje (1:2) dat je over de foto kunt leggen. Het is inderdaad een wat oudere camera (Nikon Coolpix 3100). Zojuist heb ik nog een keer gekeken, maar ik kan alleen de kwaliteit aanpassen. Niet het formaat. Ik overweeg wel om tegen de zomervakantie een nieuwe camera te kopen. Dan is het handig hier op te letten. Nog een aanvullende vraag. Als ik foto's maak in 4:3 of 16:9, kan ik ze dan nog wel op papier laten afdrukken? Het lijstje wil alleen in 2:1 :( en de prijs vond ik in eerste instantie nog wel meevallen. Maar nu blijkt waar dat in zit. De beeldkwaliteit is in iedergeval goed, dat is waar het om gaat. Maar het zou ook mooi zijn als de foto;s goed worden weergegeven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2008 [url=http://www.photoelf.com/batch/cropping.shtml] photoelf[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2008 het toestel kan alleen maar foto's maken in het formaat 4:3 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2008 Ik was al bang dat het toestel alleen 4:3 kan. photoelf ziet er goed uit. Hier ga ik eens verder mee aan het stoeien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2008 Het is al geroggeld. Ik heb het lijstje geruild voor een 800 x 600 lijst. Bij het bewerken van de foto's viel er teveel af. Hartelijk dank voor jullie meedenken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen