anoniem Geplaatst: 27 december 2007 Delen Geplaatst: 27 december 2007 Hallo iedereen, Ik zit nogal met een vervelend probleem. Mijn virusscanner (Panda Internet Security 2008 - 12.00.00) herkent normale programma's als virussen. Bijvoorbeeld winword.exe of winrar.exe. Ze worden allemaal herkent als Trj/Downloader.MDW. Ik heb hierover al contact gehad met de klantenservice van Panda. Die hebben mij toen de upgrade van de 2007-versie naar de 2008-versie aangeboden. Helaas heeft dat het probleem niet opgelost. Verder wist Panda Software geen antwoord op mijn vraag. Zojuist heb ik met Avast! 4 Home Edition ook mijn computer laten scannen. Deze gaf ook aan dat er een trojan was gevonden in een aantal programma's. Is mijn software echt allemaal geïnfecteerd? Of is er iets anders aan de hand? Hopelijk weten jullie nog een oplossing. Met vriendelijke groet, Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2007 en heeft avast ze ook verwijderd/in quarantaine gezet? probeer het eens met een online virusscanner, bijvoorbeeld: http://housecall.trendmicro.com/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2007 volgens mij moet je definitief op zoek naar een andere scanner...... nl een die dit niet overkomt, een ramp als al je exe'n besmet raken. doe de tip van housecall nog ,aar ik verwacht daar hetzelfde van.. (tenzij de rommel er al af is...). Maar in zo'n Panda scanner heb je nu toch geen vertrouwen meer...? Ik gebruik hier freeeware scanners als AVG etc, en scan af en toe on line met iets als housecall, maar dat loopt prima Zie ook het Tros radio on line programma over gratis virus programmas afgelopen herfst (di aviond om 210 uur, ze hebben ook een website) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2007 Bedankt voor jullie reacties! Ik heb mijn computer gescant met de online virusscanner van Trendmicro, deze ontdekte ook heel vaak dat virus in verschillende veilige programma's. Waarschijnlijk was mijn computer gewoon zwaar geïnfecteerd. Ik heb alles geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd. Nu krijg ik geen meldingen meer over een virus. Nogmaals bedankt, en een gelukkig nieuwjaar! Mvg, Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2007 Je had zo'n bestand ook eens kunnen testen op virustotal. Die scant een bestand met 30 verschillende scanners tegelijk. http://www.virustotal.com/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2008 zijn het alleen maar .exe bestanden die die als virus ziet? of ook andere, op de meeste virusscaners kun je uitzetten welke bestandformaten ie moet scannen en welke niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2008 Hallo Daan, Bedankt voor je reactie. Maar als je goed hebt gelezen, dan zie je dat mijn probleem al is opgelost. Mvg, Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen