Ga naar inhoud

thin client

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben van plan om eeen tweede werkplek te creeren in mijn studeerhoek en ik zit te denken aan een thin client. Weet iemand of ik dit kan doen met een thin client en een gewone computer waar Windows XP-home op draait? De bedoeling is dat er op de studeerplek voornamelijk excel en autocad wordt gedraait. Is een opstelling zoals ik die nu voorstel goed of is het qua software belasting beter als ik de werkplekken omwissel? vrgr.
Link naar reactie
Weet je wel wat een thin client is? Een thin client is een computer met heel weinig kracht (embedden windows, flash geheugen en geen harde schijf). De kracht van een thin client is dat hij via het netwerk contact maakt met een mainframe server en deze server verzorgt de applicaties. Ik heb weinig hoop dat je dat zonder veel extra kennis aan de praat krijgt. Jij hebt immers xp home en dat is geen main frame server! De kosten van een thin client zijn ook aardig hoog en ik zou het niet doen als ik jou was. Voor 250 euro heb je een pc inelkaar gezet die autocad en excel kan draaien of je koopt een tweedehands.
Link naar reactie
Er zijn honderden pc's te koop in deze categorie. Als je geen games gaat spelen is er nauwelijks een miskoop. Als je bij de mediamarkt een Acer ofzo koopt voor 300 euro ben je de komende 2 jaar onder de pannen. Deze Acer a80 serie ofzo is lekker stil en kan prima wat je wil. Excel enzovoort is niet zwaar. Autocad wel maar die staat niet meer in je wensenlijst? Probeer een pc met Windows XP te krijgen. Vista moet je nog een jaar niet aankomen.
Link naar reactie
ik werk ook wel eens met thin client en daarmee RDP naar me eige servertje.. en hier kan ik gewoon alles mee doen, zelf muziek afspelen op de thin client.. een paar spiekers er aan en klaar. verder kan je gewoon normale dingen doen met de thin client als je RDP inlogt.. je kan wel het een en ander op de thin client zetten en draaien maar dit is echt brak..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...