Ga naar inhoud

Limewire: wel draadloos, niet bedraad....

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb sinds kort het volgende probleem met Limewire. Wanneer mijn laptop draadloos verbonden is met het accesspoint (en internetgateway, een WRT54G Linksys), kan ik probleemloos verbinding krijgen met limewire. Waneer ik dezelfde laptop met een kabeltje aansluit (en wlan uitzet), krijgt Limewire geen verbinding meer! Ditzelfde probleem ervaar ik op een 2 andere vaste pc's, welke altijd bekabeld aangesloten zijn: Limewire kan géén verbinding krijgen. Enig idee waar dit aan ligt?
Link naar reactie
Even voor de duidelijkheid: Kabelinternet @home. Modem-> router en dan vervolgens meteen richting pc, router is ook meteen wireless accesspoint. Firewall in de router uit maakt niet uit. Met UpnP aan in Limewire niet, wanneer ik hem op handmatig zet en zelf een poort invul, en die ook nog eens openzet in de router, wil het nog niet.
Link naar reactie
hmmm de draadloos staat als access point ingestel... en is daarmee rechtstreeks verbonden met de laptop, toch? Al je op de kabel zit.... zit je dan op de router als acces point in bridge mode..) of staat de router in router mode.... Zit daar iets om uit te zoeken, maakt wel uit....? welk ip nr krijg je via de draadloos en welke via vast... Post de ipconfig /all uitkomst van beiden hier eens... uitvoeren cmd ipconfig /all > c:\test.txt en dan die inhoud van test.txt hier posten... (of copyen van het scherm in de dos box)
Link naar reactie
[quote:a903a10d23="andre@home"]hmmm de draadloos staat als access point ingestel... en is daarmee rechtstreeks verbonden met de laptop, toch? Al je op de kabel zit.... zit je dan op de router als acces point in bridge mode..) of staat de router in router mode.... Zit daar iets om uit te zoeken, maakt wel uit....? welk ip nr krijg je via de draadloos en welke via vast... Post de ipconfig /all uitkomst van beiden hier eens... uitvoeren cmd ipconfig /all > c:\test.txt en dan die inhoud van test.txt hier posten... (of copyen van het scherm in de dos box)[/quote:a903a10d23] De draadloze router staat niet perse als accesspoint ingesteld. Hij werkt als router, en verdeeld de internetverbinding naar de 3 verschillende pc's (bekabeld). Daarnaast heeft hij een ingebouwd draadloos accesspoint, waarmee ik kan connecten. Hij staat dus in de router-mode. Ik zal dat met IPconfig doen. Verder even uitleg over mijn netwerkindeling: [code:1:a903a10d23] Modem--> Router / - PC1 (limewire werkt hier wel!!) Router---> PC2 (limewire werkt niet) \ - PC 3 (limewire werkt hier niet) [/code:1:a903a10d23] En als laatste: draadloos de laptop. Wanneer draadloos, werkt Limewire wel, wanneer bedraad werkt limewire niet.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik wil hier even op in haken, anders krijg je twee keer bijna dezelfde topic., bij mij is het precies anders om. In huis 2 computers met xp met een draadje verbonden naar de modem/router, 3 laptops draadloos waarvan 2 met vista. We hebben een modem van Tele2 /Tiscali. De 2 vaste computers hebben geen probleem om verbinding te maken met lime wire, draadloos lukt niet. Het probleem deed zich voor nadat we een nieuwe modem hebben gekregen. We hebben handmatig poorten open gezet , ook automatisch laten doen maar zonder resultaat. Vreemd dat de vaste computers er geen last van hebben. Bij de desktops geeft ie wel aan dat ie een firewall ziet , maar ik heb evengoed een prima verbinding. Bij de laptops geeft ie dit ook aan ( een muurtje voor het wereldbolletje), heb daar dus al een keer de firewall uitgzet , ook defender en hij blijft evengoed een firewall zien. Heb onderhand ook Limewire plus en ook Frost wire geprobeerd , maar alles zonder resultaat.
Link naar reactie
hier de config van de desktop. Windows IP-configuratie Host-naam . . . . . . . . . . . .: jos Primair DNS-achtervoegsel. . . . .: Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee Ethernet-adapter LAN-verbinding 2: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Beschrijving . . . . . . . . . . .: NVIDIA nForce MCP Networking Controller Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0E-A6-59-06-45 DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja Autom. configuratie ingeschakeld. : ja IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.7 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1 DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 2 januari 2008 12:01:26 Lease verlopen . . . . . . . . . : donderdag 3 januari 2008 12:01:26 Hier van de laptop (draadloos) Windows IP-configuratie Hostnaam . . . . . . . . . . . . : Lisa Primair DNS-achtervoegsel . . . . : Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride IP-routering ingeschakeld . . . . : nee WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Beschrijving. . . . . . . . . . . : Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1B-9E-29-B5-73 DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja Autom. configuratie ingeschakeld : ja IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.8(voorkeur) Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 2 januari 2008 16:20:48 Lease verlopen. . . . . . . . . . : donderdag 3 januari 2008 16:20:48 Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1 DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld Ethernet-adapter LAN-verbinding: Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Beschrijving. . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1A-92-AA-43-E2 DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...