anoniem Geplaatst: 23 december 2007 Delen Geplaatst: 23 december 2007 Geachte forummers, Sinds kort krijg ik zo af en toe de volgende melding geprojecteerd op mijn scherm: "De instructie op 0x01e51ea8 verwijst naar geheugen op 0x01e51ea8. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt. Klik op OK om het programma te beëindigen". Wie weet wat dit inhoudt, en wat moet er aan gebeuren? Alvast dank. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2007 Kan een geheugenprobleem zijn, maar kan ook een defect aan het programma zijn. Geheugen kun je testen met memtest. Als het steeds hetzelfde programma is, kun je dat eens opnieuw installeren, en/of kijken of er een update voor te vinden is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2007 Dank Gerben, Maar het is niet bij een bepaald programma. de melding verschijnt willekeurig, maar meestal bij het afsluiten door middel van het kruisje. Overigens verschijnt ie alleen onder Windows XP. Ik heb een dualboot met Vista, en bij laatsgenoemde is ie nog nooit verschenen. Daarom denk ik dus dat het wellicht niet aan het geheugen ligt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2007 Je kunt het toch alleen maar uitsluiten, door het daadwerkelijk te testen. Meten is weten, gissen is missen. ;-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2007 Vermoedelijk is het een echte bug. Het lijkt wel een instructie die zich zelf probeert uit te voeren. Ook wel eens een "execution exception" genoemd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2007 Zo'n soort fout zie ik vaak bij Outlook 2000 op mijn XP2400 systeem wanneer ik het programma (vermoedelijk) iets te vroeg afsluit. Ik maak me over zoiets geen zorgen. Meestal wijst zo'n foutmelding op serieuze problemen. Ik verwacht dan wel toevallige crashes en (zo nu en dan) beschadigde bestanden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2007 Bedankt allemaal voor de antwoorden. Ik wacht af en zie wel waar ie strandt. Zoals eerder opgemerkt gebeurt dit alleen in XP, en ik heb gemerkt dat het meestal na het afsluiten van de Verkenner is. Nogmaals dank en prettige feestdagen allemaal. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen