Ga naar inhoud

overzetten Netscape mailinfo naar Thunderbird onder OS Vista

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik ben hier nieuw en aanbeland na wat Google omzwervingen. Ik heb inmiddels de zoekfunctie geprobeerd, maar geen berichten kunnen vinden die mijn probleem oplossen. Waar gaat het om? Ik heb een laptop met Windows Vista Business. Ik wil graag met Firefox werken in combinatie met Netscape mail of Thunderbird. Ik heb beide prgramma's op het systeem staan. De data (mailboxen e.d.) keurig overgezet op een externe HD en deze hangt nu aan de laptop. Nu is het probleem al die mailtjes op de juiste plek te krijgen. Beide programma's importeren de oude informatie niet. Nu heb ik al begrepen dat je simpel de data in de juiste map zou kunnen plaatsen en dat het daarmee geregeld zou zijn. Dan komt de vraag welke map dat moet zijn, en inmiddels ben ik er al achter dat ik de map PROFILES.INI moet hebben. Die zou volgens opgave te vinden zijn in USER\(inlognaam Vista)\Profiles etc. Ik kan jullie vertellen dat ik het hele systeem overhoop heb gehaald, maar nergens deze map kan vinden. Wie o wie weet raad ? Zoals gezegd mag het de Netscape of de Thunderbird zijn, zolang ik de vele mailtjes maar kan overzetten. Alvast bedankt.
Link naar reactie
beste mensen, ben al weer een stapje verder gekomen. Ik heb de HD afgezocht met hulp van Total Commander. Fijn programma, maar ziet 'hidden' files niet. Over die hidden files heb ik het een en ander gelezen op internet, maar het is dan wel frustrerend dat een programma ze niet ziet. Maar goed, inmiddels met behulp van de standaard windows verkenner de zaak gevonden en als eerste de originele bestanden van Netscape mail, naar de map gekopieerd waar ze behoren te staan. Leuk en zou allemaal moeten werken. Mijn adresboeken werken en zonder enig probleem. Mijn mailaccounts zijn allemaal aanwezig en de gegevens kloppen. Ik kan zelfs mail verzenden. Maar nu komt het. De mail accounts staan daar als ingeklikte account. Dus alleen de accountnaam is zichtbaar. Geen inbox, sent, draft, trash, templates. Niets van dat alles. Je kunt klikken wat je wilt, maar alleen de hoofd items staan in beeld. Iemand een idee ?
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...