Ga naar inhoud

Harde schijf activiteit?

anoniem

Aanbevolen berichten

Windows XP PRo NL. Regelmatig als ik de PC aan heb staan, geen programma's draaien, alleen bureaublad zeg maar Hoor ik de harde schijf enorm ratelen.( ik zit dan niet achter de pc) Ik vind dit verdacht en vrees spyware, heb echter met Hitmanpro gedraaid. Wat ik ook niog als optie bedacht is een programma wat bij inactiviteit aan de gang gaat , Dit kan bij mij alleen de virusscanner zijn ( Antivir Free), maar heb toevallig van de week Macfee geinstalleerd en het blijft. Hoe/waar achterhaal ik wat hier nu draait? MEt CTR/ALT Del heb ik geprobeerd en Tab Proceseesn, maar het ratelen stop meestal als ik de muis weer bewogen heb.
Link naar reactie
Aha en geldt dat ook voor Antivir? want zoals gezegd had ik exacte dezelfde verschijnselen toen ik nog geen mcafee maar antivir had Dat is wel erg toevallig.. lijkt me Vragen die ik dan blijf houden: - Kan ik ergens in windows achterhalen wat er aan activiteit is geweest? - Als het McAfee dan echt is hoe zet ik die onzin uit, kan het nergens vinden, als ik het goed begrijp zou dit dan dus een optie moeten zijn als 'Systeem scannen bij inactiviteit van de PC'
Link naar reactie
[quote:857c2d433f="basics"]Aha en geldt dat ook voor Antivir? want zoals gezegd had ik exacte dezelfde verschijnselen toen ik nog geen mcafee maar antivir had Dat is wel erg toevallig.. lijkt me Vragen die ik dan blijf houden: - Kan ik ergens in windows achterhalen wat er aan activiteit is geweest? - Als het McAfee dan echt is hoe zet ik die onzin uit, kan het nergens vinden, als ik het goed begrijp zou dit dan dus een optie moeten zijn als 'Systeem scannen bij inactiviteit van de PC'[/quote:857c2d433f]je scanner kan je niet uit zetten . je moet toch ook regelmatig de virus definitie kunnen downloaden . en hij scant om de zoveeltijd de systeem bestanden .
Link naar reactie
[quote:de285f751d]je scanner kan je niet uit zetten . je moet toch ook regelmatig de virus definitie kunnen downloaden . en hij scant om de zoveeltijd de systeem bestanden .[/quote:de285f751d] Yes, uiteraard . maar er is toch wel even een verschil tussen het downloaden van virusdefinities en het scannen van je hele PC , en dat dus aan paar keer per dag( als dat het dus is.) Wie zit daar nu op te wachten? en nogmaals , voorheen had ik dit nooit, dat ellenlange geratel van HDD Ik zit nu een optie te zoeken om simpelweg MCAfee es uit te zetten om te controleren of dit de oorzaak is, maar die optie is er niet eens! haha Sowiezo degene die de interface van Mcafee security center heeft ontworpen mag ook wel es met pensieon. jeeminee, wat onoverzichtelijk en weinig inituitief zeg [quote:de285f751d="gerben"]Welk OS heb je? Vista is ook nogal actief op de achtergrond, met indexeren en defragmenteren.[/quote:de285f751d] Zoals gezegd Windows XP pro NL Kan ik nergens in log nakijken welke activiteit er op bepaalde tijden is geweest?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...