Ga naar inhoud

Backup, Inmage maken met HD Clone naar 2e HDD

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil met HD Clone een backup, Patitie maken van mijn C schijf, zodat ik deze terug kan zetten als nodig is, en dan niet alles opnieuw hoef te installeren. COMPLETE BACKUP. Maar ik kan niet vinden hoe het werkt. Wat wil ik. Van mijn C schijf een patitie het gebruikte gedeelte van die schijf backuppen naar mijn 2e D schijf, in een map genaamt BACKUP Ik heb vanuit het programma een bootcd gemaakt, deze start ook goed op in dosmode. Wie kan mij dit goed uitleggen.
Link naar reactie
Programmas als HDclone en Diskclone zijn bedoeld om HELE schijven te kopiëren. Voor als je een nieuwe, grotere HD inzet en een werkend systeem volledig op de nieuwe schijf wilt overzetten. De gratis versie van HDclone kan alleen HELE schijven kopiëren. Wil je partities los kunnen kopiëren dan heb je de betaalversie nodig. Om partities te kopiëren kun je twee dingen doen: niet OS partities kun je met allerlei gratis backupprogrammas kopiëren of synchroniseren. Partities met een OS moeten gebackupt met een imagingprogramma zoals Acronis True Image of Norton Ghost. Of je neemt de betaalversie van HDclone. Maar die heeft veel minder funktionaliteit.
Link naar reactie
Ik heb een opstart CD met HD Clone Edition. Deze versie ondersteund ook de nieuwste Sata schijven, en de externe USB schijf. En geeft aan ook patities aan te kunnen. Maar in het venster kan ik niet vinden wat nu mijn C schijf is, en wat mijn Externe USB schijf is. Buiten die externe schijf, heb ik nog 2 interne schijven, waarvan de 2e schijf is verdeeld in 2 partities. Wie kan daar meer over zeggen Die andere keijg ik niet goed werken.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
http://www.runtime.org/dixml.htm Het programma als de link hierboven, geeft aan, niet voor Windows Vista. Ik gebruik Windows Vista. en heb 2 sataII schijven. Heb ook Ghost 12 Engels gekocht, maar ik kom er niet uit, waarschijnlijk mede doordat mijn Engels zeer slecht is Wie kan mij helpen, wat is een goed programma, om een Backup te maken, van mijn gebruikte gedeelte van de C schijf, naar een andere schijf. Wil namelijk alleen een backup maken, van het gebruikte gedeelte van mijn C schijf, naar een 2e schijf. (partitie) En natuurlijk met de mogelijkheid dat gedeelte weer terug te kunnen zetten naar mijn C schijf. Als mogelijk in het Nederlands.
Link naar reactie
Ik hoop, dat er wel iemand is die mij kan helpen. Zoals ik zij, DriveImage, ziet mijn SATAII Schijven niet. Even samenvattend, Gebruik, Windows Vista Sata II Schijven HDD 2 schijven 500 GB Ik wil een backup maken van mijn C schijf, en wel het gebruikte gedeelte. (Partitie) En als het nodig is, dat natuurlijk weer terug kunnen zetten Ik heb hier Ghost 12 Engels liggen, gekocht, daar moet het mee kunnen zegt men. Alleen mijn Engels is zeer slecht, en daar kom ik niet uit. Ik heb al meerdere mogelijkheden bekeken, maar helaas. Wat is daar nu een goed, en makkelijk programma voor, liefst in het Nederlands.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...