anoniem Geplaatst: 6 december 2007 Delen Geplaatst: 6 december 2007 OS: Windows XP Schijfindeling: NTFS Ik heb een Winzip bestand met daarin twee bestanden. Beide bestanden hebben een deels Westerse en deels Aziatische benaming (kanji). Als ik deze bestanden probeer uit te pakken geeft Winzip een foutmelding met daarbij als reden dat de bestandsnamen/bestanden niet gemaakt kunnen worden. De exacte foutmelding is als volgt: ---------------------------------------------------------------------------------- Error: De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist. Error: unable to create output file "K:\wzf3e1\AkiraKurosowaCompilation????EXA(??).img" ---------------------------------------------------------------------------------- Waar in de foutmelding de vraagtekens staan, gevolgd door EXA(??), staan in het Winzip bestand dus Aziatische tekens. Hoe kan ik deze bestanden toch uitpakken? Hernoemen van de bestanden binnen Winzip werkt niet, en ik heb ook voor Windows XP ondersteuning voor Aziatische talen geinstalleerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2007 uitpakken waarmee ze ook zijn ingepakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2007 maak een kopie van die winzip waarmee je kan experimenteren. wis dan gewoon die aziatische tekens en dan kan je ze normaal uitpakken (tenzij het een part1 en part2 zou zijn die verwijzingen hebben naar mekaar) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2007 Dank voor alle snelle antwoorden, maar het probleem is helaas niet opgelost. Zoals aangegeven hebben de ingepakte bestanden de aziatische tekens. En omdat je de bestanden binnen Winzip niet kan hernoemen kan ik dus niet bij deze bestandsnamen iets wijzigen. Iemand anders nog suggesties? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2007 [quote="ForgeWorldEn omdat je de bestanden binnen Winzip niet kan hernoemen kan ik dus niet bij deze bestandsnamen iets wijzigen.[/quote] mmm... 'k ken winzip niet omdat ik met winrar werk. Bij Winrar kan je gewoon op het bestand dubbelklikken en er opent zich een soort verkenner-venster waarin je de namen wèl kan wijzigen. Lukt dit bij Winzip niet? (anders, als het geen privé-dingen zijn, mag je het me gewoon mailen en probeer ik het met winrar open te krijgen?) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2007 Dank voor het aanbod, maar het betreft een zip-bestand van een paar gigabyte (het betreft een compilatie van films van de regisseur Akira Kurosowa). Ik zal het met Winrar proberen aangezien je met Winrar ook zip-bestanden kunt openen geloof ik. In ieder geval bedankt voor de tips en als het niet werkt lezen we het hier snel genoeg :-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2007 ok, we wachten af. (winrar opent iig winzip ook) - succes ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2007 [quote:e8a13e0af8="Passer"]ok, we wachten af. (winrar opent iig winzip ook) - succes ![/quote:e8a13e0af8] Nee hoor. Je kunt Winrar installeren zonder dat Winzip op je computer staat en je kunt prima zip bestanden openen. Alleen Winrar is tegenwoordig shareware. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2007 [quote:47c9de436e="ForgeWorld"]Winzip bestand dus Aziatische tekens. [/quote:47c9de436e] Welke versie van Winzip gebruik je? Want volgens deze oude info uit 2001, worden nu Chinese en andere Aziatische tekens in bestandsnamen ondersteund http://tweakers.net/meuktracker/1103/Winzip-8.1-Beta-2.html Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen