Ga naar inhoud

Wat is de geschikte goedkope windows desktop computer met genoeg geheugen voor grote programma's?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe computer nodig voor m'n eenmansbedrijfje (ik maak websites). Ik heb dus best wel zware software nodig. Ik wil een windows 7 desktop computer (vaste computer). Ik ben 15 en heb dus niet een erg groot bujet, dus hij moet ook goedkoop zijn (- inclusief muis, toetsenbord en monitor)! Ik zou het erg op prijs stellen als iemand een geschikte computer voor mij weet. Met vriendelijke groet!
Link naar reactie
Ik mis een aantal belangrijke gegevens van je, daarom een aantal raadgevingen. 1. Hergebruik wat je al hebt (monitor, muis, toetsenbord, software). Je geeft dat niet aan, dan is het moeilijk te duiden wat misschien beter vervangen kan worden. 2. Bedenk dat buiten een beperkt aantal onderwerpen (3D-beelden genereren met bijv. Blender of POV-ray; intensief video's monteren en converteren) de CPU's van Intel en AMD al jaren snel genoeg zijn voor tekstverwerking, rekenblad, 2D-tekenen (inbegrepen site ontwerp) en zo verder. 3. Windows 7 machines-in-de-winkel zullen zeldzaam zijn of worden; van Microsoft mag Windows 7 namelijk eigenlijk al niet meer verkocht worden. Ga je naar de winkel, dan heb je maar twee keuzes: Windows 8 / 8.1. Is een machine Windows 8 en niet 8.1 dan staat 'ie blijkbaar al een tijdje in de voorraad. Dan moet er wat van af te pingelen zijn. 4. Om het even welk besturingssysteem (7/8/8.1) neem voldoende geheugen voor de processor. Denk aan minimaal 6 GB. 5. Neem voldoende schijfruimte, voor al het kladwerk enz. 6. Zorg voor een serieuze backup faciliteit, op welke wijze ook. Ben je --ondanks jouw leeftijd-- volstrekt serieus over het zakelijke karakter, dan wil je geen gegevens verliezen, zeker niet van/voor klanten door een stukje onverhoopte computerpech. 7. Neem wat advies van mensen die zelf een zaak hebben. Kijk naar hoe je het serieus op- en inricht (een BV kan tegenwoordig tegen weinig kosten), doe alles schriftelijk, hou rekening met belastingen --met afschrijving van apparatuur en software kan dat ook juist in jouw voordeel zijn-- enzovoorts enzovoorts. Neem alleen niet onmiddellijk advies van iemand die precies hetzelfde doet -- dat is een concurrent die geen belang heeft bij jouw bedrijf !!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...