Ga naar inhoud

vervolg op antwoord/10688. Waarom blokkeert HDD het opstarten van de computer?


anoniem

Aanbevolen berichten

Geweldig dat er iemand zo thuis is in het "Windows-landschap". Ik heb meteen je aanwijzingen opgevolgd en warempel het meldingsscherm verdween. Alleen het begeleidend tingeltje blijft. Ik hoor dat als de schijf aanstaat, soms om de tien seconden, dan blijft het een a twee minuten weg en dan begint het weer. Over het opstarten van de computer: de computer blijft bij het opstarten een minuut hard draaien, daarna wordt hij weer rustig. Verder blijft het scherm zwart. Ik heb bij toeval ontdekt, dat als ik tijdens het opstarten op crtl-alt-del druk, de computer met de aangesloten schijf wél opstart. Het duurt wat langer dan normaal, maar hij start in ieder geval op! Het kan echter toch niet de bedoeling zijn dat ik elke keer deze handeling moet verrichten. Bij mijn oude schijf (een Western Digital, 2TB) - hij is helaas bijna vol - heb ik nooit problemen op deze computer. Ik heb inderdaad HDD met Windows 8 als eerste in het BIOS/Uefi rijtje staan. (In het begin stond USB-key als eerste en toen startte de computer met de Western Digital schijf aangesloten, ook gewoon op. Ook heb ik nooit last van die meldingspagina's en tingeltjes bij deze schijf.)
Link naar reactie
Ik denk dat een update van de Cn driver - USB3.0 driver een oplossing kan bieden. Is de Western Digital een USB2.0 device? Welke processen zie je als je tijdens het opstarten op Ctrl-Alt-Del hebt gedrukt? Als tussenoplossing zou je misschien (een deel van) de inhoud van de Western Digital schijf (2TB) kunnen overzetten op de nieuwe Cn schijf van 3TB, en dan de 2TB schijf blijven gebruiken zoals dat voorheen goed beviel? Tip: je kan antwoorden door hieronder op ¨Geef antwoord¨ of op ¨Reageren¨ te klikken, dan hoef je niet een nieuwe vraag te formuleren, en dan blijven ook alle antwoorden onder elkaar staan :-) Wordt vervolgd...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...