Ga naar inhoud

norton ghost 9,big problem


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Het is voor het eerst dat ik dit programma gebruikt en nu al big problems. Ik heb dus een backup gemaakt van schijf c(zit xp erop), heb tevens een andere hd met 2 partities,d en e. Heb ik hem dus uitgeprobeerd of de backup goed was en nu heb ik aleen een c schijf van 160gb en de bestanden van 2e hd zijn allemaal weg. Wat heb ik nu gedaan en kan ik dit weer terug zetten naar mijn oude config. Samenvatting: 1e hd c: xp, 40gb 2e hd d: ,e:, 120gb Backup gedaan van c schijf 1hd van 160 gb c: Nu werkt internet nie en weet nie wat nog meer. Wat nu?
Link naar reactie
[quote:897a49c431="JBS"]Het is toch zo dat de data op de hardeschijf door het terugzetten van een image overschreven wordt? Dat je trouwens nu één schijf van 160GB hebt lijkt me sterk, je zegt namelijk dat de ene 120GB en de andere 40GB is.[/quote:897a49c431] idd dit begreep ik ook niet helemaal. Lijkt met nu dat de hardeschijf van 120 gig nu opeens 40 gig is geworden omdat je waarschijnlijk de locatie tabel van de hdd hebt aangepast aan de oude C:\ partitie op hdd nr 1. De files die je hebt overschreven kan je met recovery proggies wel terughalen volgens mij. Maar de meeste die goed zijn moet je betalen, volgens mij.
Link naar reactie
[quote:12df9207c8="charlyS"]Ja klopt ik heb maar 1 hd ,opgedeeld in 3 partities :lol: [/quote:12df9207c8]Dan heb je dus geen 1ste en 2de hardeschijf zoals je eerder zei. [quote:12df9207c8="charlyS"] Maar ben nu dus de bestanden van 2e en 3e partities kwijt. Kan ik nu nie alles wwer terug zetten zoals het was met 3 partities? + bestanden[/quote:12df9207c8]Zo makkelijk is het helaas niet. Je zult met recovery software aan de gang meten...
Link naar reactie
Wat er waarschijnlijk fout gegaan is: Je hebt een image gemaakt via "Partition to image" en deze image vervolgens weer teruggezet via "Image to disk". En dat was mis want je had moeten kiezen voor "Image to partition". Het is al even geleden dat ik met Ghost bezig ben geweest dus misschien zijn de kreten inmiddels wat veranderd. Misschien zou je de zaak nog kunnen redden door het image nogmaals terug te zetten maar nu met de goeie parameters, met wat geluk klopt dan ook de partitietabel weer en heb je de D en E ook weer terug. Maar dan zul je inderdaad wel eerst met een data-recoveryprogramma die image moeten zien over te hevelen naar een andere schijf. Die kun je misschien tijdelijk inbouwen of zo. Heb je het image te pakken dan booten van de Gost-cd en opnieuw terugzetten via "Image to partition". Gr, Jim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...