Ga naar inhoud

Nero 6.6.x.x: probleem met branden iso op dvd RW


Aanbevolen berichten

Ik gebruik nero 6.6 om cd/dvd te branden. Ik doe dit op een laptop (Acer Aspire 1610). Nu heb ik een iso bestand van dik 800 mb, dat zal dus gebrand moeten worden op en dvd. Ik wik dit doen op een dvd rw. Echter wanneer ik nero de opdracht geef om een ido bestand op dvd te branden, geeft het aan dat ik de verkeerde disc gebruik. Ik moet er een cd in doen ipv een dvd. Dat wil ik niet en het gaat ook niet. Vooraf kun je aangeven of je van de cd mogelijkheden gebruik wil maken of van de dvd...ik geef dvd aan. Wat is er loos?
Link naar reactie
Je moet in het beginscherm van Nero aangeven met welke recorder je het wil branden. In mijn geval kan ik kiezen tussen CDRW en DVDRW en dan moet je kiezen voor DVDRW en de juiste schijf kiezen onderin het beginscherm kiezen. Als je een single layer hebt "DVD5" en een dual-layer DVD "DVD9". Dan kun je verder waar je was en je weet wel hoe een image te branden op cd neem ik aan, dan ga ik dat niet uitleggen! Hoop dat het nu wel werkt, Brandsrus
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
[quote:d46e9a908e="tuinboon"]Nu heb ik een iso bestand van dik 800 mb, dat zal dus gebrand moeten worden op en dvd. Ik wik dit doen op een dvd rw. Echter wanneer ik nero de opdracht geef om een ido bestand op dvd te branden, geeft het aan dat ik de verkeerde disc gebruik. Ik moet er een cd in doen ipv een dvd. Dat wil ik niet en het gaat ook niet. Vooraf kun je aangeven of je van de cd mogelijkheden gebruik wil maken of van de dvd...ik geef dvd aan. Wat is er loos?[/quote:d46e9a908e]Is het ISO bestand 800MB, of bevat de ISO 800MB aan data? Er zit nl. een behoorlijk verschil tussen die 2. Het is niet ongewoon dat een ISO to groot lijkt om op een CD te passen, maar wanneer je 'm opent in Nero kun je automatisch zien of de INHOUD van die ISO op een CD gaat passen (balk onderaan). Wanneer je de inhoud van de ISO persé op een DVD wil hebben, dan zul je de inhoud 'uit moeten pakken' met bv ISO-buster of een kopieeractie met een gemounte ISO in daemon-tools en die data vervolgens in een nieuwe DVD compilatie moeten slepen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...