Ga naar inhoud

rundll32 niet te vinden


Aanbevolen berichten

Een paar dagen geleden sloeg mijn PC vanzelf uit en weer aan. Alles deed het gelijk weer maar toen ik vandaag het beveiligingscentrum op wilde starten kreeg ik de melding dat het bestand rundll32 niet gevonden kon worden in de WindowsXP-directory. Ook bij programmatoegang- en instellingen komt deze melding. Hoe krijg ik het bestand weer terug en hoe krijg ik het beveiligingscentrum weer actief? Alvast bedankt voor de hulp.
Link naar reactie
Dit vond ik op tweakers: [quote:e134f05d7c]Start > uitvoeren> regsvr32 softpub.dll' doet de truc ook niet? Misschien last met alle beveiligde sites? Probeer eens eventjes IE opnieuw te installeren dan :) rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf[/quote:e134f05d7c]
Link naar reactie
[quote:cdade90a42="u_special"]Ok, dat je bedoeld dat Internet Explorer opnieuw moet installeren, dat begrijp ik. Maar dan ben ik toch al mijn huidige internetinstellingen kwijt? Zoals favorieten etc. Moet ik dan de bewuste opdrachtregel opnemen bij het adres? Is dit de enige mogelijkheid of zijn er nog alternatieven?[/quote:cdade90a42] Nee je raakt je instellingen niet kwijt want het wordt niet verwijderd :wink:
Link naar reactie
Ik heb mijn WINDOWS XP-cdrom weer gevonden. Het kopieren van het RUNDLL32.exe-bestand naar C:\Windows\System32 leverde geen resultaat. In deze directory was overigens geen RUNDLL32-bestand te vinden. Er staan er wel een in C:\WINXP\System32 en één in C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386. Verder staan er paar in prefetch-directory van zowel WINDOWS als WINXP. Hier staan echter getallen achter met een extentie .pf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...