Ga naar inhoud

VMWare en Suse Linux

Aanbevolen berichten

Ik heb VMware v.5 geinstalleerd en wil nu daaronder SUSE Linux 9.2 installeren, als ik dat doe loopt de installatie steeds bij "starting yast"vast als ik dan even wacht krijg ik een melding dat er maar 96 mb geheugen beschikbaar is en dat yast niet in de grafische mode opgestart kan worden waarna de vraag volgt of ik akkoord wil gaan met installatie in tekst mode. Daarnaa zit de zaak echter muurvast. Heeft iemand enig idee waar ik de oplossing in moet zoeken.
Link naar reactie
Ik weet intussen bijna zeker dat het probleem wordt veroorzaakt doordat ik werk met een 64 bits processor waardoor VMWare de processorsnelheid anders ziet dan windows. Op www..vmware.com/info?id=97 wordt daarvoor een oplossing gegeven maar dat lost mijn probleem niet op. Omdat de omschrijving van de klacht wel erg sumier was geef ik deze nog een keer weer. Ik heb VMWare op mijn computer geinstalleerd en wil daaronder Suse Linux 9.2. installeren. Als ik echter Linux ga installeren begint de installatie maar bij de installatie van yast gaat het mis. Na de mededeling van yast installeren duurt het een tijdje en daarna komt een schermpje met de mededeling dat yast niet gestart kan worden omdat er "less then 96 mb" is. Ik kan dit scherm niet wegklikken want pas daarna kan ik kiezen tussen doorgaan en afbreken, ik kan er alleen uitkomen door het programma te beindigen Mijn intern geheugen is 1 gb. en ik heb een NVIDIA GEFOrce 6600 videokaart. Bij het begin van de installatie krijg ikde mededeling"VMWARE workstation has measured your CPUspeed to be 1005 Mhz but windows report that this is 2211 MHz. In mijn computer zit een 64bits AMD processor. Wat kan er fout zijn
Link naar reactie
[quote:69d3d215b4="peter444"]Ik weet intussen bijna zeker dat het probleem wordt veroorzaakt doordat ik werk met een 64 bits processor waardoor VMWare de processorsnelheid anders ziet dan windows. [/quote:69d3d215b4] Bijna juist. Het probleem wordt veroorzaakt doordat je processor, al naar gelang de behoefte van Windows en de applicaties, zijn kloksnelheid aanpast. De oplossing die wordt aangedragen in de link die je noemt, zorgt ervoor dat VMWare de maximale snelheid van je processor als vast gegeven overneemt. [quote:69d3d215b4="peter444"] Na de mededeling van yast installeren duurt het een tijdje en daarna komt een schermpje met de mededeling dat yast niet gestart kan worden omdat er "less then 96 mb" is. Ik kan dit scherm niet wegklikken want pas daarna kan ik kiezen tussen doorgaan en afbreken, ik kan er alleen uitkomen door het programma te beindigen Mijn intern geheugen is 1 gb. [/quote:69d3d215b4] Je probleem is dat je de virtuele machine waar je Suse in wilt installeren te weinig geheugen hebt toegekend. Dit kun je oplossen door in de instellingen van deze virtuele machine de hoeveelheid intern geheugen te verhogen.Start VMWare en selecteer dan de virtuele machine. Kies in het menu VM -> Settings -> Memory. Verander de waarde in iets als 256MB, dit kan goed als je 1 GB aan intern geheugen hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...