Ga naar inhoud

prullenbak echt! legen..

Aanbevolen berichten

Wanneer ik mijn prullenbak echt leeg, blijkt dat er toch nog ergens op de harddisk een file met alle gegevens die ik ECHT verwijderd heb te bestaan. [ dit blijkt uit , het gebruik van een undelete programma ]. HOE kan ik nou mijn prullenbak echt voor eens en altijd echt legen zonder dat er nog troep op mijn harddisk achter blijft. Of verdwijnt dat van zelf? bedankt!
Link naar reactie
Als je de prullenbak leegmaakt dan nemen de uit de prullenbak verwijderde bestanden geen harde schijfruimte meer in. Maar ze zijn niet echt definitief weg hoor. Als je bestanden echt definitief weg wilt hebben moet er heel wat meer gebeuren. Met recovery software kan er immers veel data teruggehaald worden. Maar ik zou gewoon de prullenbak legen en het daarbij laten.
Link naar reactie
Of de ts gebruikt norton waardoor zijn prullenbak wel leeg is maar nog in de beveiligde map van norton zit. Je kunt die bestanden ook verwijderen door met je rechtermuisknop op de prullenbak te klikken en dan beveiligde software verwijderen. Verder heb je ook nog een programma als ccleaner. http://www.ccleaner.com/
Link naar reactie
Als je een bestand 'echt' van de schijf verwijdert, wordt inderdaad alleen de verwijzing ernaar verwijderd en wordt de ruimte op de schijf waar het bestand staat gemarkeerd als 'vrije ruimte'. Als die ruimte dan later benodigd is, wordt er iets overheen geschreven. Als er nog niks overheen geschreven is, dan klopt het inderdaad dat de gegevens nog terug te halen zijn met undelete programma's. Wanneer het over gewone bestanden gaat van bijvoorbeeld spellen of programma's, dan maakt het niks uit dat die gegevens nog terug te halen zijn. Als het echter om privé-documenten gaat bijvoorbeeld, waarvan je het liefst wilt dat ze niet terug te halen zijn, gebruik dan een zogenaamde file shredder. Die verwijdert de verwijzing naar het bestand en schrijft vervolgens over de plek op de schijf waar het bestand staat allemaal willekeurige enen en nullen (of als je dat wilt alleen enen/alleen nullen). Als dit een aantal keer gedaan is, dan is het bestand echt onherstelbaar verwijderd. Hoe vaak er overheen geschreven wordt, verschilt per programma en is vaak handmatig in te stellen. Voor een lijst van file shredders kan je [url=http://www.download.com/3120-20_4-0.html?qt=file+shredder&tg=dl-20&search.x=0&search.y=0&search=+Go%21+]hier[/url] een kijkje nemen.
Link naar reactie
Op zich ben je data nooit (meteen) kwijt als je het op de normale manier verwijdert, met geen enkel besturingssysteem. (zoals hierboven al duidelijk is gemaakt) Echt verwijderen kan alleen met speciale programma's gedaan worden (wipers). http://www.winappslist.com/security/file_wipers3.htm Succes ermee; Grtz :wink: @l
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...