anoniem Geplaatst: 9 mei 2005 Delen Geplaatst: 9 mei 2005 Hallo allemaal, Op mijn werk, werken we nog met enkele DOS-gebasserde boekhoudprogramma's. Deze draaien veelal op een Windows 2000 Professional Besturingssysteem en soms ook op Windows NT. Nu zitten we met het probleem, dat een tweetal Windows 2000 Prof. machines regelmatig vastloopt in dit programma. :-? Terwijl andere Windows 2000 machines geen enkel probleem hebben! :P Heeft iemand hier een oplossing voor? :( :D Alvast bedankt en groetjes, Gerrit Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2005 Je kan bepaalde instellingen maken in CONFIG.NT en AUTOEXE.NT Controleer of FILES en BUFFERS groot genoeg zijn. (Bij CONFIG.NT) En vergelijk het ook met de systemen die geen problemen hebben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2005 De files en buffers hadden we ooit al eens gecontrolleerd. De files staan op alle PC's op 150. Op de probleem PC op 250. Buffers zijn nergens ingevuld, heeft het nut om dit in te vullen? Hoeveel moet het dan zijn? Zelf had ik het gevoel dat het een geheugenkwestie is. De PC met problemen wordt namelijk ook voor facturering (ook in DOS) gebruikt. :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2005 Ik heb zelf weinig ervaring hiermee. Waar je wel rekening mee moet houden is dat "WinDos" wel hoog geladen word. En Himem geladen word (hiermee word het hoger geheugen geactiveer) CONFIG.SYS [code:1:33605ba5c9]dos=high, umb device=%SystemRoot%\system32\himem.sys files=150[/code:1:33605ba5c9] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2005 [quote:c635c4f749="Double-X"]Ik heb zelf weinig ervaring hiermee. Waar je wel rekening mee moet houden is dat "WinDos" wel hoog geladen word. En Himem geladen word (hiermee word het hoger geheugen geactiveer) CONFIG.SYS [code:1:c635c4f749]dos=high, umb device=%SystemRoot%\system32\himem.sys files=150[/code:1:c635c4f749][/quote:c635c4f749]dos=high,umb Zonder de spatie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2005 Maakt voor XP volgens mij niets uit. Ik heb het gekopieerd en geplakt uit een installatie... :P Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen