Ga naar inhoud

Vastlopers in DOS-programma

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Op mijn werk, werken we nog met enkele DOS-gebasserde boekhoudprogramma's. Deze draaien veelal op een Windows 2000 Professional Besturingssysteem en soms ook op Windows NT. Nu zitten we met het probleem, dat een tweetal Windows 2000 Prof. machines regelmatig vastloopt in dit programma. :-? Terwijl andere Windows 2000 machines geen enkel probleem hebben! :P Heeft iemand hier een oplossing voor? :( :D Alvast bedankt en groetjes, Gerrit
Link naar reactie
De files en buffers hadden we ooit al eens gecontrolleerd. De files staan op alle PC's op 150. Op de probleem PC op 250. Buffers zijn nergens ingevuld, heeft het nut om dit in te vullen? Hoeveel moet het dan zijn? Zelf had ik het gevoel dat het een geheugenkwestie is. De PC met problemen wordt namelijk ook voor facturering (ook in DOS) gebruikt. :P
Link naar reactie
Ik heb zelf weinig ervaring hiermee. Waar je wel rekening mee moet houden is dat "WinDos" wel hoog geladen word. En Himem geladen word (hiermee word het hoger geheugen geactiveer) CONFIG.SYS [code:1:33605ba5c9]dos=high, umb device=%SystemRoot%\system32\himem.sys files=150[/code:1:33605ba5c9]
Link naar reactie
[quote:c635c4f749="Double-X"]Ik heb zelf weinig ervaring hiermee. Waar je wel rekening mee moet houden is dat "WinDos" wel hoog geladen word. En Himem geladen word (hiermee word het hoger geheugen geactiveer) CONFIG.SYS [code:1:c635c4f749]dos=high, umb device=%SystemRoot%\system32\himem.sys files=150[/code:1:c635c4f749][/quote:c635c4f749]dos=high,umb Zonder de spatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...