Ga naar inhoud

Wat is de oplossing voor het niet vertrouwd kunnen openen van XLSX bestanden?


anoniem

Aanbevolen berichten

WIE kan mij helpen en/of een oplossing aanbieden!!!! Mijn opgeslagen Excel bestanden met de extensie . XLSX zijn naderhand niet meer vanuit het opgestarte “Excel programma” te openen. Ik krijg dan de melding “Bevat onleesbare inhoud” Wilt u de inhoud van deze werkmap herstellen? Klik dan op ja, als u de bron van deze Werkmap vertrouwt. Als ik dit doe dan bestaat de kans dat het document totaal vernacheld is, terwijl dit document door mijzelf is gemaakt en alleen door mij kan worden gebruikt. DUS: Nooit open ik deze documenten, waarbij deze kreet wordt aangegeven. ECHTER: Als ik dit document via de verkenner open, krijg ik een keurig Excel document te zien, wat niet afwijkt van het oorspronkelijke opgeslagen exemplaar. Ik heb reeds Microsoft Office (legaal pakket) opnieuw geïnstalleerd, maar succes is UITGEBLEVEN!!! Thans sla ik mijn document op met als extensie .XLSB en dat werkt goed, maar is zeer onhandig omdat je natuurlijk elk document met het “commando opslaan als” moet opslaan.
Link naar reactie
Via gewoon explorer een copie van die bestanden maken en even ergens anders opslaan. Vervolgens Excel starten en die hersteloperatie starten. Blijkt het toch gecorrumpeerd, dan heb je in ieder geval de back-ups. Dit soort dingen komt soms voor als Excel niet correct is afgesloten, door een crash van Excel of door een crash van Windows. De 'herstel' werkt dan meestal goed, hooguit ben je de laatste paar minuten werk kwijt. Als alternatief kun je kijken of je die bestanden foutloos kunt openen met het gratis LibreOffice of OpenOffice. Die zouden dit type bestanden ook moeten kunnen openen.
Link naar reactie
Dit krijg ik dan als medingen - error044320_01.xml Er zijn fouten aangetroffen in bestand C:\Users\H. van den Herik\Documents\Word en Excel doc\B.V. de Rietput\Rietput-Balans en Resultatenrekening2013.xlsx - Verwijderd onderdeel: het onderdeel /xl/styles.xml met XML-fout. (Stijlen) Fout bij het laden. Regel 2, kolom 3616. - Hersteld onderdeel: het onderdeel /xl/worksheets/sheet1.xml met XML-fout. Fout bij het laden. Regel 2, kolom 243405. - Herstelde records: Celinformatie van het onderdeel /xl/worksheets/sheet1.xml Herstelde records: Celinformatie van het onderdeel /xl/worksheets/sheet2.xml Herstelde records: Celinformatie van het onderdeel /xl/worksheets/sheet3.xml Herstelde records: Celinformatie van het onderdeel /xl/worksheets/sheet4.xml
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...