Ga naar inhoud

Norton GoBack problemen -> PC start niet meer op

anoniem

Aanbevolen berichten

Goede morgen, Gisteravond kreeg ik van iemend een laptop met Norton GoBack daarop geinstalleerd. Dat wilde ik verwijderen, maar daarbij ging wat fout. Vervolgens fdisk /mbr gedaan en nu start de computer niet meer op. Heeft iemand een idee hoe ik de data terug kan krijgen??? Met vriendelijke groeten, "SuperPrutser" Willem
Link naar reactie
Helaas, helpen kan ik niet maar ik weet wel wat de oorzaak is van het probleem. Goback verandert bij het installeren niet alleen het MasterBootRecord van de harddisk maar ook de bootsector(en) van de partitie(s). Vervolgens zijn ze door DOS/Windows niet meer te lezen. Als je GoBack weer wilt verwijderen moet je per sé eerst het programma in de bedienings-interface van Norton uitschakelen, dan worden de veranderingen weer teruggedraaid, en pas daarna kun je GoBack veilig dé-installeren. Zoals gezegd, of en hoe je dit evt. kunt herstellen weet ik helaas niet :cry: , je kunt zo'n laptop-schijf ook niet even zomaar als slave in een andere pc hangen om zo in ieder geval nog de gegevens te redden, dus moeten we maar hopen op een slimmere mede-forummer. Jim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...