Ga naar inhoud

Trend ChipAway Virus


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleempje met m'n computer. Tis een oude pentium 3 met 500 mhz en 176 ram geheugen. Ik heb er xp opdraaien. Dat gaat gewoon perfect. Maar sinds kort heb ik een probleem. Als ik de computer opstart, staat er Trend ChipAway Virus of zoiets Hierna zie ik staan: Primary master: Primary slave: Secondary master: Secondary slave: Hier staat dan iets achter, maar dat weet ik niet meer. Daarna houd het op. Hier blijft hij gewoon hangen. Het enige wat ik kan doen is naar de bios gaan. Deze kom ik weer niet binnen, want er zit een wachtwoord op van de vorige eigenaar van de computer. Deze had ik tweedehands gekocht. Alleen ik heb geen telefoonnummer of adres meer van de vorige eigenaar. Dus ik kan ook niet in de bios komen. Wat kan ik doen????
Link naar reactie
Kijk hallo , het gaat om het volgende: stekker uit de pc een keer om de aan en uitknop drukken , alle rest stroom is er dan uit en dan batterij eruit. Je moet juist dan een muntstuk op de plek waar de batterij zat plaatsen. Dit om het nog weinige voltage van de batterij kompleet te verwijderen. En geloof me dit is geen gezewts, ik weet echt wel waar ik het over hub hoor.
Link naar reactie
Het is me gelukt om in de bios te komen door gewoon de baterij eruit te halen. Daardoor stond er onder de vorige regels: CMOS Checksum Error, default loaded. Hierna blijft de computer gewoon hangen. Als ik 'm opnieuw opstart dan kan ik door del in te drukken in de bios komen. Maar ja, daar heb ik ook niks aan gehad. Er staat gewoon weer Trend ChipAwayVirus en daar blijft hij hangen. Wat kan ik doen?
Link naar reactie
Dit is wel dubbelpost trouwens. Maar vooruit, ook tweemaal antwoord dan maar: In de CMOS-Setup van de meeste BIOS-sen kun je een virus protectie inschakelen. Dan wordt gecontroleerd of de bootsector van de harddisk veranderd werd en zo ja dan wordt de boel stilgelegd. Gevolg: ook als de bootsector verandert gewoon omdat dat de bedoeling was start de pc niet meer op. Dat lukt pas weer als je die beveiliging in de setup hebt uitgeschakeld en dat lukt bij jouw dus niet. Einde verhaal dus? Nou veel BIOS-sen (Award, Ami ect.) kennen ook een z.g. Master-password dat altijd werkt (is gemakkelijk voor de fabrikant nietwaar). Die horen dus geheim te zijn maar vaak is door een poosje rond te Googelen met de BIOS-naam en "Master Password" of zo hierover toch wel het één en ander te vinden. Probeer eens wat en gebruik bij de zoektermen je fantasie. Succes, Jim
Link naar reactie
There is no virus called "Chipaway". However, an anti-virus product built into the ROM BIOS of some computers can display the phrase "Chipaway Virus Enabled" when a computer is booted up. je moet in het bios de boot virus detectie uit zetten There is no virus called "Chipaway". However, an anti-virus product built into the ROM BIOS of some computers can display the phrase "Chipaway Virus Enabled" when a computer is booted up. This poorly chosen phrase was apparently designed to indicate that ROM BIOS anti-virus protection has been enabled.
Link naar reactie
[quote:351e29c26b="samkaya"]Ik heb in de bios de Boot Virus Detection uitgeschakeld, maar de computer wil maar niet opstarten. Hoe kan dit nou. Moet ik nog iets speciaals doen? ik denk het niet toch? Ik weet echt niet wat ik verder moet doen. Alvast bedankt voor jullie reacties.[/quote:351e29c26b] als ik het goed heb . moet je dan in typen fdisk/MBR. maar dat weet ik niet zeker iemand anders misschien
Link naar reactie
De Trend ChipAwayVirus vermelding is wel verdwenen, maar de computer start niet op, kan het zo zijn dat ik wat jumpertjes op het moederbord heb geplaatst. Ik had al eens eerder dat de computer niet opstartte omdat ik de harddisk's jumper niet goed had. Het ziet er naar uit dat ik naar de computerzaak moet. Dat gaat me een zak vol duiten kosten volgens mij. :(
Link naar reactie
[quote:6e887ae669="samkaya"]De Trend ChipAwayVirus vermelding is wel verdwenen, maar de computer start niet op, kan het zo zijn dat ik wat jumpertjes op het moederbord heb geplaatst. Ik had al eens eerder dat de computer niet opstartte omdat ik de harddisk's jumper niet goed had. Het ziet er naar uit dat ik naar de computerzaak moet. Dat gaat me een zak vol duiten kosten volgens mij. :([/quote:6e887ae669] Heb je geen gebruiksaanwijzing bij het moederbord? Mischien dat je het kan downloaden van de firma van het moederbord. Je moet ook ff Load Bios Setup Defaults kiezen als je Clear CMOS hebt uitgevoerd.
Link naar reactie
[quote:9b8a67a61f="taco78"][quote:9b8a67a61f="samkaya"]De Trend ChipAwayVirus vermelding is wel verdwenen, maar de computer start niet op, kan het zo zijn dat ik wat jumpertjes op het moederbord heb geplaatst. Ik had al eens eerder dat de computer niet opstartte omdat ik de harddisk's jumper niet goed had. Het ziet er naar uit dat ik naar de computerzaak moet. Dat gaat me een zak vol duiten kosten volgens mij. :([/quote:9b8a67a61f] Heb je geen gebruiksaanwijzing bij het moederbord? Mischien dat je het kan downloaden van de firma van het moederbord. Je moet ook ff Load Bios Setup Defaults kiezen als je Clear CMOS hebt uitgevoerd.[/quote:9b8a67a61f] Load Bios Setup defaults heb ik al gedaan. IK zal ff kijken naar de moederbord handleiding, maar de moederbord is oud dus ik vrees, dat er niets aan te doen is.
Link naar reactie
[quote:f53cc5ccbd="taco78"][quote:f53cc5ccbd="samkaya"]De Trend ChipAwayVirus vermelding is wel verdwenen, maar de computer start niet op, kan het zo zijn dat ik wat jumpertjes op het moederbord heb geplaatst. Ik had al eens eerder dat de computer niet opstartte omdat ik de harddisk's jumper niet goed had. Het ziet er naar uit dat ik naar de computerzaak moet. Dat gaat me een zak vol duiten kosten volgens mij. :([/quote:f53cc5ccbd] Heb je geen gebruiksaanwijzing bij het moederbord? Mischien dat je het kan downloaden van de firma van het moederbord. Je moet ook ff Load Bios Setup Defaults kiezen als je Clear CMOS hebt uitgevoerd.[/quote:f53cc5ccbd] Load Bios Setup defaults heb ik al gedaan. IK zal ff kijken naar de moederbord handleiding, maar de moederbord is oud dus ik vrees, dat er niets aan te doen is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...