Ga naar inhoud

Acronis en verborgen partitie

anoniem

Aanbevolen berichten

Op mijn PC werk ik met tevredenheid met Acronis. Ik maak daarmee images op een externe HD. Nu heb ik Acronis ook op mijn laptop geinstalleerd. Het maken van een image op mijn externe HD is geen probleem. Maar de op de laptop gemaakte rescue/opstart CD werkt niet. Ondanks het feit dat de CD bootable zou moeten zijn, krijg ik, met de CD geladen en in de boot als eerste opstartmedium, niet meer dan het opstartscherm van Acronis. De CD laadt niet verder door. Een nieuw aangemaakte CD geeft hetzelfde beeld. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de wijze waarop de HD van mijn laptop is geleverd: naast een C partitie met Windows erop een verborgen partitie met waarschijnlijk systeembestanden. Daar kan Acronis mogelijk geen chocolade van maken. Kent iemand dit probleem en een mogelijke oplossing? Dat er 'iets' anders werkt door die verborgen partitie merk ik bijvoorbeeld ook aan het programmatje Pagedefrag, waarmee bij de opstart het register en de opstartroutines gedefragmenteerd kunnen worden. Ook dit programma loopt op mijn laptop vast. Waarschijnlijk zoekt het zijn prooi op de C schijf en kan niet bij de verborgen partitie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...