Ga naar inhoud

Norton GoBack probleem

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik had voor de grap Norton Utilities 2005 geïnstalleerd. Daarna weer gedeïnstalleerd, o.a. omdat de harde schijf na opstarten heel lang ratelde (dat schijnt te komen door GoBack). In C: en in de andere partities bleef in de map Recycler een submap NPROTECT bestaan. Dat is iets wat gemaakt is door GoBack, als ik het goed begrepen heb. Op allerlei manieren geprobeerd die map weg te krijgen: registersleutels van Symantec verwijderd, de map leeggemaakt via de Opdrachtprompt etc. Gevolg was dat de “Prullenbak” veranderde in “Recycle Bin”. Op een gegeven moment Systeemherstel van Windows geprobeerd met verschillende herstelpunten, maar telkens kreeg ik de mededeling dat het niet was gelukt en dat er geen wijzigingen waren aangebracht. Als laatste redmiddel een oude image van Acronis TrueImage teruggezet. Het was een image-file van de C-partitie, die stond op de D-partitie. Het terugzetten van de C-partitie ging op zichzelf goed, maar de D- en de E-partities waren een puinhoop geworden. Verwijderde mappen stonden er opeens weer, soms leeg, soms vol. Andere mappen waren gewoon verdwenen. Dat is vreemd, omdat bij het terugzetten van zo’n image de andere partities niet veranderd zouden moeten worden. Ik las op internet dat dergelijke problemen te maken kunnen hebben met de door Norton aangebrachte veranderingen in de Master Boot Record. Norton GoBack dus weer geïnstalleerd. Bij opstarten van de computer Ctrl+Alt+G ingedrukt. Dan krijg je de mogelijkheid om GoBack te verwijderen van het MBR (F-toets). Vervolgens in Windows via Software alles van Norton verwijderd. De computer is nu weer tamelijk normaal. True Image werkt goed, Windows Systeemherstel durf ik niet te proberen. De mappen in de D: - en E: - partities blijven hetzelfde na het terugzetten van de C: - image met True Image. Ik heb weer een gewone Prullenbak. Maar, na de Windows-defragmentatie blijft er telkens 1 gefragmenteerde map over. En in C:\Recycler zit nog steeds een submap “NPROTECT” met daarin een bestand “00000000” van 1 kB en een tekstdocument “NPROTECT” van 632 kB. Dat tekstdocument is onleesbaar, behalve een stukje: … E:\PRDSMIMG\BootSmImg …. In D:\ Recycler en E:\Recycler zit een lege map “NPROTECT”. Hoe kan dat nou? Zijn er nog steeds resten van Norton aanwezig of is het wat anders? Mijn systeem: Paradigit Enforcer, Albatron PX865PE PRO, Intel P4 2,4 Ghz, Windows XP Home NL. Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
ZIe mijn recensie van die Systemworks in de Computer!Totaal van februari.... En helaas, 600 woorden was te weinig om al dit soort ellende ook te beschrijven. Maar het had wel gekund. :( Heb je al geprobeerd die files in de Safemodus weg te halen? XP booten en dan F8, dan inloggen met desnoods alleen de DOS prompt of alleen basic zonder netwerk, maakt niet zoveel uit, en deleten die handel. Hopelijk... groetjes Edmond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...