anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Delen Geplaatst: 13 december 2004 Ik heb sinds een tijdje een probleem met het opstarten van dos programma's onder Windows XP. Ik krijg de volgende melding: C:\windows\system32\autoexec.nt. het systeembestand is niet geschikt voor ms-dos en microsoft windows-toepassingen. kies sluiten om de toepassing af te sluiten. Via de microsoft-site heb ik de volgende oplossing gekregen: Onder Dos de volgende opdrachtregel intikken expand cdrom:\i386\autoexec.nt_ C:\windows\system32\autoexec.nt Dit heeft het probleem ook opgelost. Het echte probleem voor mij is dat ik deze oplossing elke keer dat ik windows opnieuw opstart weer in moet tikken. Waar komt dit door? Nu moet ik elke keer mijn windows CD meenemen, anders kan ik mijn Dos programma niet draaien. Iemand enig idee waardoor dit komt? Is er een manier om dit op te lossen?? :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2004 Als je het al niet hebt opgelost,werpt onderstaande link misschien enig licht op de zaak? [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=134613&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=16bits[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2004 dcc, je hebt het wellicht al gevonden, maar ik zeg het hier toch nog even: Zet het bestand autoexec.nt op zijn plaats en maak het dan "read only": dit helpt tegen het telkens verdwijnen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2004 [quote:e0d5263047="Decomp"]dcc, je hebt het wellicht al gevonden, maar ik zeg het hier toch nog even: Zet het bestand autoexec.nt op zijn plaats en maak het dan "read only": dit helpt tegen het telkens verdwijnen.[/quote:e0d5263047] dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn. Ik kreeg de dosprogramma's wel aan de praat, maar na elke restart moest ik de autoexec.nt opnieuw aanpasen, alsof iets de autoexec.nt bij elke restart overschrijft. Met read-only zou dat dus niet meer moeten gebeuren. Bedankt voor de tip. Merk snel genoeg of het werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2004 Als het niet werkt kun je de autoexec.nt_ file kopieren van de CD naar je harde schijf en dan de EXPAND uitvoeren... 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2004 expand moest ik elke keer doen, omdat het systeem mijn autoexec.nt telken aanpaste. Nu ik het op alleen lezen heb gezet, lijkt het te werken. Bedankt voor de tip. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen