anoniem Geplaatst: 27 november 2004 Delen Geplaatst: 27 november 2004 Het komt helaas bij mij soms voor dat bepaalde programma´s niet geheel kunnen worden gedeinstalleerd. Dat betekent dat er resten overblijven in het Register. Soms is dat handmatig op te lossen met alle risico´s van dien. Is er een programma dat op Registerniveau kan "scannen" dat er (overbodige) sleutels zijn die niet meer funktioneren? Zelf heb ik Windoctor actief, vindt veel maar maar niet wat ik bedoel, en RegCleaner van Windows, vindt ook niet alles. Ik heb Windows XP2. Weet iemand raad? Degene die reageert, bedank ik dus nu "reeds"- Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2004 http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html http://www.ccleaner.com/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2004 Ik heb de laatste gedownload. Sta versteld wat in het Register alsnog gevonden werd aan puinhoop. Heb jij ervaring met CCleaner? Is het betrouwbaar? (anders zou je het niet hebben opgegeven?) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2004 Een handig tooltje waarmee oa ook automatisch het register op te schonen is, is jv16 PowerTools. Back-ups zijn zo terug te zetten. Sinds een tijdje niet meer freeware, maar misschien is die versie nog ergens te vinden, anders gewoon een trial proberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2004 JV16 heb ik nu als trial. Erg goed wat hij vindt. Zo ook Ccleaner. JV16 ontdekte echter meer. Bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2004 Stefanpack: Ik heb JV16 nu gedraaid en hij vindt honderden sleutels. Dat zijn allemaal "groene balletjes" en een enkele "rode". Kan ik die groenen laten verwijderen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2004 De groene kunnen vrijwel zonder twijfel weg. Je kunt bij Selecteren kiezen om alleen deze te selecteren en dan te verwijderen. De verwijzingen waar een rood balletje voor staat kunnen opzich ook verwijderd worden, ik heb daar nooit problemen mee gehad. De enige reden waarom het programma deze als rood markeert, is de aanwezigheid van het woord 'install', 'microsoft', oid in de vermeldingen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2004 [quote:9a6437a5ff="Zlatan"]JV16 heb ik nu als trial. Erg goed wat hij vindt. Zo ook Ccleaner. JV16 ontdekte echter meer. Bedankt[/quote:9a6437a5ff] Hier kun je de laatste freeware downloden van Jv16. Die heb ik ook in het gebruik. http://www.321download.com/LastFreeware/index.html#jv16 Lucia Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2004 Stefanpack: volgens mij werkt JV16 niet helemaal goed. Ik heb nu 3x laten screenen. 2x geeft ie dezelfde items aan na verwijdering. Toen ik hierna het Register indook en ging zoeken op een item dat ie zou hebben verwijderd, bleek de sleutel nog gewoon aanwezig. Of doe ik iets verkeerd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2004 [quote:40fcbdf497="Lucia1"][quote:40fcbdf497="Zlatan"]JV16 heb ik nu als trial. Erg goed wat hij vindt. Zo ook Ccleaner. JV16 ontdekte echter meer. Bedankt[/quote:40fcbdf497] Hier kun je de laatste freeware downloden van Jv16. Die heb ik ook in het gebruik. http://www.321download.com/LastFreeware/index.html#jv16 Lucia[/quote:40fcbdf497] Is dit niet een te oude versie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2004 Nee hoor, zal goed genoeg werken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2004 Lucia 1: URL werkt niet meer vwb "freeware". Heb je nog een andere url? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2004 Kun je met JV16 alles verwijderen wat die vindt? Of moet je die sleutels nog ff nakijken? Bij mij vindt-ie 'slechts' 1805 ongeldige registersleutels. Dat zijn er nog al wat. rob Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2004 Ik heb begrepen dat alle groene items kunnen worden verwijderd. In de uiterst rechtse kolom kun je lezen per item wat het resultaat is. De rode items geven alleen een waarschuwing, dat kun je zelf beoordelen of je ze wilt verwijderen. Ik had er in het begin ook zoveel. Begrijp dat ie ook een back-up maakt, dus ingeval dat..., kun je terugplaatsen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2004 Sinds ong. een jaar verwijder ik ook de rode bollen zonder problemen. Je hebt de back-up om iets terug te zetten. Ik heb nog GEEN back-up terug hoeven zetten!!! Het is zelfs zo, als je b.v. 30 rode kunt verwijderen en dan 21 verwijderd worden. Lucia Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen