anoniem Geplaatst: 3 november 2004 Delen Geplaatst: 3 november 2004 Ik heb 150 mb aan muziek, maar er kan maar 128 mb op mn mp3 speler. Nu is mijn vraag: zijn er programma's waarmee je muziek kleiner kan maken? en waardoor de kwaliteit niet heel slecht wordt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2004 Die 150MB, zijn dat MP3's? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2004 de helft, de andere helft is WMA Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2004 Ik heb wel iets dat de bitrate verandert, maakt dat veel uit voor het liedje? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2004 Ja, de geluidskwaliteit van een MP3 of WMA bestand staat of valt met de bitrate; hoe lager de bitrate, hoe lager de kwaliteit. Maar daar staat tegenover dat bij een lager bitrate de bestandsgrootte ook afneemt. je moet dus een compromis sluiten tussen beide. Als vuistregel geldt dat een MP3 van 128kbps (CBR) ongeveer 1MB per minuut groot is. Voor WMA weet ik dat niet zo 123, want daar werk ik niet mee. Je kunt dus van die bestanden nieuwe bestanden maken met een lagere bitrate om ze zo op die 128MB gepropt te krijgen. Je bent wat de geluidskwaliteit betreft alleen dubbel in het nadeel; je gaat bestanden die al gecomprimeerd zijn (met verlies van kwaliteit) nogmaals comprimeren (weer met verlies). Of ze dan nog acceptabel klinken moet je zelf bepalen. Voor mobiel MP3 spelers die je veelal 'op straat' gebruikt waar allerlei herrie uit de omgeving komt is het verschil in kwaliteit waarschijnlijk minder goed hoorbaar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2004 Mischien is ogg vorbis de oplossing? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2004 Ok bedankt. En wat is ogg vorbis? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2004 Ik zou gaan voor DB Poweramp Music Converter, of iets in die trend. Ik gebruik het zelf ook, je kan de bit rate van mp3's heel simpel naar bijv. 128kb zetten, want best veel scheelt als je het op een mp3 speler wilt zetten.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2004 .ogg is een compressie methode van het bedrijf vorbis. Maar voor zover ik weet is er nog geen mobiel spelertje dat daar me overweg kan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2004 [quote:285809d9cc="thijs1981"].ogg is een compressie methode van het bedrijf vorbis. Maar voor zover ik weet is er nog geen mobiel spelertje dat daar me overweg kan.[/quote:285809d9cc] Of in ieder geval erg weinig. Ik zou (zoals al door iemand anders gezegd) Dbpoweramp installeren en dan alle mp3tjes converteren naar 128kbps. Dat zal wel wat schelen aangezien de meeste mp3tjes die gedownload worden in 192kbps zijn opgenomen. voordat je ze naar je speler kopieert kan het ook handig zijn om eerst het volume van de mp3tjes gelijk te zetten met MP3Gain. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2004 Ok bedankt allemaal, ik za effe op internet gaan zoeken naar die programmatjes. Alleen dat dBpowerAMP kan geen wma bestanden converteren, dat is toch wel een beetje een probleem voor mij. Weet iemand mischien een programmatje dat hetzelfde werkt alleen dan ook met wma? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2004 Je kan ook het restan MP3 naar WMA omzetten, zodat je alles in WMA hebt. Ik ga er vanuit, dat jouw speler WMA ondersteunt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2004 Heb inmiddels ontdekt dat het wel kan met dat programmatje, moet je alleen wat codecs ervoor downloaden :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen