Ga naar inhoud

Muziek verklein software?

anoniem

Aanbevolen berichten

Ja, de geluidskwaliteit van een MP3 of WMA bestand staat of valt met de bitrate; hoe lager de bitrate, hoe lager de kwaliteit. Maar daar staat tegenover dat bij een lager bitrate de bestandsgrootte ook afneemt. je moet dus een compromis sluiten tussen beide. Als vuistregel geldt dat een MP3 van 128kbps (CBR) ongeveer 1MB per minuut groot is. Voor WMA weet ik dat niet zo 123, want daar werk ik niet mee. Je kunt dus van die bestanden nieuwe bestanden maken met een lagere bitrate om ze zo op die 128MB gepropt te krijgen. Je bent wat de geluidskwaliteit betreft alleen dubbel in het nadeel; je gaat bestanden die al gecomprimeerd zijn (met verlies van kwaliteit) nogmaals comprimeren (weer met verlies). Of ze dan nog acceptabel klinken moet je zelf bepalen. Voor mobiel MP3 spelers die je veelal 'op straat' gebruikt waar allerlei herrie uit de omgeving komt is het verschil in kwaliteit waarschijnlijk minder goed hoorbaar.
Link naar reactie
[quote:285809d9cc="thijs1981"].ogg is een compressie methode van het bedrijf vorbis. Maar voor zover ik weet is er nog geen mobiel spelertje dat daar me overweg kan.[/quote:285809d9cc] Of in ieder geval erg weinig. Ik zou (zoals al door iemand anders gezegd) Dbpoweramp installeren en dan alle mp3tjes converteren naar 128kbps. Dat zal wel wat schelen aangezien de meeste mp3tjes die gedownload worden in 192kbps zijn opgenomen. voordat je ze naar je speler kopieert kan het ook handig zijn om eerst het volume van de mp3tjes gelijk te zetten met MP3Gain.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...